گردشگری و توریسم

همکاری موساد و آلمان در اقدام علیه حزب‌الله لبنان

به نوشته این روزنامه، ممنوع شدن فعالیت حزب‌الله لبنان نتیجه کار ماه‌ها فعالیت و همکای موساد با همه طرف‌ها در آلمان است. 

یک مقام رژیم صهیونیستی در این باره گفت: روسای بخش‌های اطلاعاتی باید شواهدی از دخالت حقوقی مستقیم و اثبات شده فعالیت‌های حزب‌الله ارائه می‌دادند و این همان کاری است که ما انجام دادیم. 

براساس این گزارش، اطلاعات مورد نیاز در چند ماه توسط موساد طی عملیاتی پیچیده جمع آوری شد. این اطلاعات که شامل برای متهم کردن عاملان حزب‌الله در خاک آلمان بود به سازمان‌های انتظامی و اطلاعاتی آلمان منتقل شد.     

وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه تمامی فعالیت‌های حزب‌الله لبنان را در این کشور ممنوع کرد و آن را یک «سازمان تروریستی» ‌خواند. 

آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش از این به آلمان برای ممنوعیت فعالیت حزب‌الله لبنان فشار آورده بودند. 

دسامبر گذشته پارلمان آلمان لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن از دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواسته شده تا تمامی فعالیت‌های حزب‌الله لبنان را در خاک آلمان ممنوع کند. 

وزارت خزانه‌داری انگلیس نیز اواخر دیماه سال ۹۸، حزب‌الله لبنان را به صورت کامل به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد. آن هم در حالی که در ششم اسفند ۱۳۹۷، شاخه سیاسی این گروه با فشار لابی صهیونیستی به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه شده بود. 

در حالی نام حزب‌الله لبنان در آلمان و انگلیس و پیش از آن در آمریکا به عنوان گروه تروریستی مطرح می‌شود که تنها جرم این جنبش دفاع از وطن خود در مقابل تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و همچنین مقابله با گروه‌های تروریستی ساخته و پرداخته جبهه غربی – عربی – صهیونیستی، همچون داعش و النصره در منطقه است.