گردشگری و توریسم

فرماندار ملایر: مدیران در ایجاد اشتغال از یکدیگر پیشی بگیرند

قدرت الله ولدی روز شنبه در نشست اعضای شورای اداری شهرستان ملایر اظهار داشت: بهبود معشیت مردم از دیگر اولویت‌هایی است که مدیران باید نسبت به بهبود شاخص های آن اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران در تامین زیرساخت‌ها و امور سرمایه‌گذاری باید آسان سازی کنند افزود: طبق قول‌هایی که به مردم داده‌ایم، ملایر در بسیاری از این امور الگو و نمونه است و در سال جهش تولید باید این روند ارتقا یابد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه گام‌های مثبتی در حوزه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری برداشته شد بیان کرد: با اجرایی شدن چند طرح بزرگ، ملایر در حال تبدیل شدن به قطب دامپروی است و در حوزه صنایع، صنایع معدنی و شهرگ گلخانه‌ای نیز گام‌های خوبی برداشته شده است.

ولدی ادامه داد: سال گذشته ملایر به عنوان تنها شهر خاورمیانه ۲ عنوان جهانی انگور و مبل و منبت را کسب کرد و با ثبت ارگ باستانی نوشیجان، به دنبال کسب سومین عنوان جهانی هستیم.

وی با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه و برنامه عملیاتی سه ساله این شهرستان گفت: طبق این سند، سه هزار و ۲۳۳ فرصت شغلی طی سال گذشته برای این شهرستان تعیین شد که با تلاش دستگاه‌های اجرایی پنج هزار و ۳۵۱ مورد اشتغال در ملایر ایجاد و ۶۶ درصد بیشتر از تعهدمان عمل کردیم.   

معاون استاندار همدان برگزاری انتخاباتی خوب و سالم در اسفند سال گذشته را در این شهرستان نمونه بارز دیگری از تلاش مجموعه مدیران عنوان و بیان کرد: برقراری امنیت، آرامش و نظم موجود در این شهرستان جز با همکاری و همدلی مدیران و مردم محقق نمی‌شد.

ولدی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی طی سه مرحله تب‌سنجی، کنترل ورودی‌های شهر و فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان انجام شد و ملایر در کنترل این ویروس موفق عمل کرد.

وی ادامه داد: با آغاز رزمایش «کمک مومنانه» طی یک مرحله ۶ هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد که مرحله دوم و سوم نیز در نیمه ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر توزیع خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر درباره جابجایی‌ برخی مدیران این شهرستان اظهار داشت: تمام تلاش ما استفاده از نیروهای جوان، توانمند و فعال در فرمانداری و نیروهای بومی است تا بتوانیم جایگاه ملایر را بیشتر ارتقا دهیم.

ولدی همچنین از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران تقدیر کرد و افزود: این قشر کاپیتان تیم ما هستند که دوشادوش مجموعه مدیران به ویژه در مقابله با کرونا و تولید ماسک به صورت جهادی فعالیت کردند.

علم و تفکر شهید مطهری تکریم شود

امام جمعه ملایر نیز در این جلسه رمضان را ماه ضیافت الهی دانست و خوش خلقی و توجه به نیازمندان و ضعیفان را یکی از آداب مهم این میهمانی برشمرد.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری افزود: با آغاز رزمایش کمک مومنانه یکی از آداب میهمانی خداوند تجلی یافت و مردم در این همدلی و مواسات پای کار آمدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم و همچنین تبریک روز کارگر گفت: شهید مطهری شخصتی فرهیخته و تربیت یافته مکتب اسلام ناب، سرشار از علم معارف اهل بیت(ع) و تفکرش اسلامی بود که در هفته معلم باید تفکر و علم وی تکریم شود.

امام جمعه ملایر همچنین تکمیل مصلی این شهر را از اولویت‌های مهم برشمرد و تاکید کرد: تکمیل این مصلی هزینه بالایی نیاز دارد که از تمامی مدیران، بخش خصوصی، خیران و مردم درخواست کمک و یاری داریم.

در این آیین «حسین فارسی» به عنوان معاون سیاسی و اجتماعی و «عظیم باویسی» به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر، «مسعود وفایی‌زاده» به عنوان بخشدار جوکار و «محمد فارسی» به عنوان بخشدار زند معرفی و از زحمات و تلاش‌های «سعید کتابی»، «حسین فارسی»، «فرهاد جهانیان» و «حمید امیدی» در این سمت‌ها تقدیر شد.