گردشگری و توریسم

۱۵۰۰ بسته غذایی در طرح کمک مؤمنانه از محل موقوفات قیدار نبی(ع) تهیه شد

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک‌های مومنانه به افراد نیازمند اشاره کرد و افزود: امسال به علت شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدگی بیشتر اقشار ضعیف، پویش کشوری “کمک مؤمنانه” راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه با بسته بودن درب مساجد و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه باید از ظرفیت اجتماعی بقاع متبرکه برای محرومیت‌زدایی بهره‌ گرفت، افزود: در همین راستا رزمایش ضیافت همدلی از طریق مراکز افق امامزادگان در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر اهمیت انفاق در ماه مبارک رمضان و با هدف کمک به نیازمندان طرح ضیافت همدلی “کمک مؤمنانه” در اوقاف راه‌اندازی شده و در قالب آن با بهره‌گیری از عواید موقوفات و همچنین کمک خیرین به افراد بی‌بضاعت کمک می‌شود.

حجت الاسلام کرمی همچنین گفت: به ‌دنبال شیوع ویروس کرونا و اجرا نشدن طرح آرامش بهاری، طرح آستان مهربانی نیز از سوی مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرایی شد که هدف از اجرای آن، ارائه خدمات اجتماعی از سوی مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ انفاق و هموار کردن زمینه مشارکت عمومی در کمک به نیازمندان جامعه بود. 

وی افزود: در زمان حاضر حدود ۲ هزارو ۸۰۰ موقوفه در این استان ثبت شده است که این موقوفات حدود ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

گفتنی است استان زنجان ۱۳۲ بقعه متبرکه را در خود جای داده است.