گردشگری و توریسم

جنبش جهاد اسلامی اقدام آلمان علیه حزب الله را محکوم کرد

به گزارش شبکه خبری المیادین، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: تصمیم اخیر آلمان در پاسخ به فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده است و جانبداری از رژیم اشغالگر به شمار می رود.

این گروه برجسته محور مقاومت خاطرنشان کرد: ما اقدام آلمان مبنی بر تروریست خواندن حزب الله لبنان را محکوم می کنیم.

وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در این کشور ممنوع است و برلین، حزب الله لبنان را یک «سازمان تروریستی» می‌خواند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش از این به آلمان برای ممنوعیت فعالیت حزب‌الله لبنان فشار آورده بودند.

دسامبر گذشته پارلمان آلمان لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن از دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواسته شده تا تمامی فعالیت‌های حزب‌الله لبنان را در خاک آلمان ممنوع کند.

وزارت خزانه‌داری انگلیس نیز اواخر دیماه سال ۹۸، حزب‌الله لبنان را به صورت کامل به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد. آن هم در حالی که در ششم اسفند ۱۳۹۷، شاخه سیاسی این گروه با فشار لابی صهیونیستی به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه شده بود.

در حالی نام حزب الله لبنان در آلمان و انگلیس و پیش از آن در آمریکا به عنوان گروه تروریستی مطرح می شود که تنها جرم این جنبش دفاع از وطن خود در مقابل تجاوزگریهای رژیم صهیونیستی و همچنین مقابله با گروههای تروریستی ساخته و پرداخته جبهه غربی – عربی – صهیونیستی، همچون داعش و النصره در منطقه است.