گردشگری و توریسم

خانه خلاق صنایع دستی برای نخستین بار در زاهدان راه‌اندازی می‌شود

علیرضا جلالزایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از سال گذشته در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سیستان و بلوچستان استارت خورد و در نشستی که با حضور معاون صنایع دستی کشور و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری برگزار شد، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تصویب تا خانه خلاق صنایع دستی ایران در این استان به عنوان موفق و پیشرو معرفی شود.

وی بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این خانه خلاق گردهم آوردن و استفاده از ظرفیت توانمندان و اندیشمندانی است که در حوزه استارتاپی، ایده‌ها و صنایع خلاق و نگاه های نو می‌توانند در عرصه های مختلف تاثیرگذار باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشکری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: این ایده‌ها می‌توانند در عرصه‌های بوم‌گردی‌های نوین، الکترونیک توریسم یا گردشگری الکترونیکی، بحث صنایع دستی و داده‌های صنایع دستی و زیرسازهای گردشگری تا استارتاپ‌ها و مباحث و ایده‌های نو که می‌تواند به عنوان یک خلاقیت در این زمینه بکار ببندند مورد هدف و بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خانه خلاق صنایع دستی گروه‌هایی ورود خواهند کرد که نیازمند جا و مکان هستند و در همین مکان پذیرای آنان خواهیم بود.

جلالزایی اظهارداشت: در کنار این خانه صنایع خلاق کافه هنری راه اندازی خواهد شد که می‌تواند به عنوان شب گفتمان باشد و در کنار آن دوستان و گروه‌های مختلف گرد هم آمده و زمینه‌های کاری و فکری خود را به اشتراک بگذارند و در استارتاپ‌ها بکار برند.

وی افزود: این خانه خلاق یک مدل بسیار خوب، دقیق و آینده داری خواهد بود که می‌تواند در کشور مطرح شود و باعث ظهور و بروز یک نوع نگاه ایده آل گرایانه‌ای برای صنعت صنایع دستی خلاق یا به صورت کلی استارتاپ‌هایی که می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند، شود.