گردشگری و توریسم

معلمان از فضای مجازی برای تربیت دانش‌آموزان استفاده کنند

امام جمعه قشم شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: انتظار می‌رود معلمان هم در مقوله آموزش علم و دانش و هم در حوزه تربیت، تعهد، ایمان و احساس مسوولیت، دِین خود را ادا کنند.

حجت الاسلام میثم تارم ادامه داد: معلمان و استادان جامعه امانتداران نظام‌اند چرا که نسل نونهال، نوجوان و جوان امانتی در دست آنها هستند.

وی با اشاره به زحمات معلمان در دوران کرونا خاطر نشان کرد: تربیت نسلی همتراز با انقلاب اسلامی و همسو با بیانیه گام دوم انقلاب، مسوولیتی است که معلمان باید در این راه تلاش کنند.

کارگران گردانندگان اصلی چرخ اقتصاد هستند

تارم در ادامه تصریح کرد:بوسه بر دست کارگر توسط پیامبر در صدر اسلام، نشانه خضوع و خشوع ایشان در برابر همه کارگران و زحمتکشان تاریخ است.

وی ادامه داد: کارگران گردانندگان اصلی چرخ اقتصادی جامعه در همه بخشهای خصوصی و دولتی هستند.

ماه رمضان، ماه تقواست

امام جمعه قشم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در روز نخست ماه رمضان اظهار کرد: بهترین عمل در این ماه «ورع» یا همان تقوی و پرهیز از معصیت است.

وی افزود: خوش اخلاقی در راس همه نیکی ها قرار دارد چرا که بدخلقی ایمان را از بین می‌برد.

تارم ادامه داد: حسن خلق، خلاصه اسلام و از عوامل مهم گسترش اسلام توسط پیامبر(ص) در سراسر جهان بود.

وی گفت: پرهیز از شایعه پراکنی و دروغ افکنی به عنوان منشا بسیاری از مشکلات جامعه، در سخنان رهبر انقلاب تأکید شده است.

تارم افزود: رعایت عدالت و انصاف حتی در برابر دشمن به عنوان یک اصل انسجام بخش و صمیمیت آفرین در جامعه ضرورت دارد.

وی ادامه داد: اعتماد نکردن به ظالم و خیانت نکردن در امانت، دو اصل مهم است که باید مسوولان و قدرتمندان جامعه به آن توجه کنند.

تارم نهراسیدن از دشمن، ایستادگی در برابر آن و نیز اقامه نماز و ذکر الهی را از نکات مهم سخنان رهبر انقلاب دانست و افزود: رعایت این اصول جامعه اسلامی را در مسیر شکوفایی و تشکیل دولت اسلامی قرار می دهد.