گردشگری و توریسم

۱۳۰ هزار نیروی جدید برای حوزه سلامت نیاز داریم

به گزارش روز جمعه وزارت بهداشت، «سید کامل تقوی نژاد»  درباره زیرساخت‌های بیمارستانی و نیروی انسانی وزارت بهداشت افزود: ظرفیت‌هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شد کمک بزرگی به حل بحران کرونا در کشور کرد. در این مدت هزار و ۴۸۶ پروژه عمرانی با حدود ۳۶ هزار تخت ساخته شد یا در حال ساخت است.

وی بیان کرد: حدود ۵۰ درصد از هتلینگ ۵۸۰ بیمارستان دولتی در طول ۶ سال گذشته بازسازی و نوسازی شد. ۸ هزار پروژه بهداشتی در کشور اجرا شد که معادل ۳۰ درصد از ظرفیت فضای فیزیکی حوزه بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت گفت: سال گذشته در کشور ۳۱ بیمارستان با حدود ۳۳۰۰ تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید و ۹۹ پروژه نیز امسال و سال آینده به بهره برداری می‌رسد. برخی از پروژه‌ها نیز در دو ماه اخیر با تسریع در امورشان تکمیل و برای خدمت رسانی به بیماران کووید ۱۹ به کار گرفته شدند.

تقوی نژاد اظهار کرد: پایان سال گذشته دستورالعملی ابلاغ شد که بر اساس آن، پرداخت اضافه کار و کارانه در بیمارستان‌های دولتی جدا شد و این نظام پرداخت عدالت بیشتری دارد و می‌تواند بخشی از مشکلات موجود پرسنل وزارت بهداشت را حل کند. از سوی دیگر درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور متوسط ماهانه دو هزار میلیارد تومان بود، اما در دو ماه گذشته ۷۰ درصد از این درآمدها کاهش یافت که باید به آن توجه جدی کرد.