گردشگری و توریسم

نرخ فرآورده‌های نفتی در پاکستان کاهش یافت

پس از کاهش چهار درصدی قیمت جهانی نفت به دلیل گسترش ویروس کرونا، اثرات آن به پاکستان نیز رسید و باعث شدتا دولت این کشور در ۱۱ اسفند ماه گذشته قیمت سوخت را کاهش دهد.

براساس گزارش روز جمعه منابع رسمی پاکستان، دولت اسلام‌آباد در ادامه مقابله با چالش‌های معیشتی پیش روی مردم ناشی از شیوع ویروس کرونا، قیمت فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل را بار دیگر پایین آورد.

قیمت فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل در این کشور از امروز به ازای هر لیتر ۱۵ تا ۳۰ روپیه ارزان شد.

کاهش نرخ سوخت در پاکستان در ساعت ۲۴ آخرین روز ماه آوریل به طور رسمی اعلام شد و قیمت های جدید از بامداد امروز ۱۲ اردیبهشت برابر با  ۱ می ۲۰۲۰ میلادی در سراسر این کشور به اجرا درآمد.

قیمت بنزین در پاکستان با کاهش ۱۵ روپیه ای در هر لیتر به ۸۱.۵۸ روپیه (حدود ۷ هزار و ۶۶۸ تومان) و گازوئیل نیز با کاهش ۲۷.۱۵ روپیه‌ای به ۸۰.۱۰ روپیه (حدود ۷ هزار و ۵۲۹ تومان) رسید.

بنا بر این گزارش، قیمت دیگر حامل های انرژی در پاکستان نیز با کاهش سه تا پنج درصدی همراه بوده است.

طبق آمار ارائه شده امروز از سوی بازارهای ارزی پاکستان، قیمت هر دلار آمریکا در پاکستان به ۱۵۹.۳۴ روپیه رسیده است و هر روپیه پاکستان نیز معادل ۹۴۰۰ ریال ایران است.

قیمت بنزین در پاکستان تا اوایل دی ماه ۹۸ چهار بار گران شده به نحوی که هر بار، حدود سه تا پنج روپیه نسبت به پیش از آن افزایش یافت.

رسانه‌های پاکستانی گفتند: دولت علیرغم کاهش مجدد نرخ سوخت نتوانست مزایای سقوط جهانی قیمت نفت را به مردم ارائه دهد.

تاکنون ۱۵ نفر در پاکستان به خاطر کرونا فوت کرده و ۱۶ هزار و ۸۱۷ نفر نیز به آن مبتلا شده اند.

ویروس کرونا تا زمان مخابره خبر ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۳۳ نفر از اتباع ۲۱۰ کشور جهان را مبتلا کرده و ۲۳۴ هزار و ۱۰۵ نفر نیز بر اثر آن فوت کرده اند.

امریکا با یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۱۰ نفر مبتلا به کرونا و ۶۳ هزار و ۸۶۱ نفر فوت در رتبه اول جهانی قرار دارد.