گردشگری و توریسم

تاکید ولایتی بر ضرورت پژوهش موثرتر برای درمان کرونا

جلسه شورای علمی بیمارستان مسیح دانشوری با حضور پزشکان، متخصصان و مسوولان بخش‌های مختلف مرکز به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت موضوعات مرتبط با کرونا و بررسی اقدامات انجام شده برگزار شد، ولایتی با تاکید بر ضرورت توجه حداکثری در ارائه خدمات به بیماران کرونایی، افزود: تحولات زیادی در ارتباط با شناخت بیشتر از این ویروس انجام شده اما ضروری است تا در زمینه‌های پژوهشی و علمی، بر اساس آنچه در جلسات مختلف مصوب شده است، اقدامات و گام‌های موثرتری برای دستیابی به راهکارهای مناسب‌تر در درمان کرونا برداشته شود. مجموعه متخصصان در این زمینه تلاش و جدیت فراوانی به کار برده‌اند و امیدواریم که نتایج عملی در جهت بهبود اوضاع و از بین رفتن این ویروس در ایران و جهان برداشته شود.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص پلاسما درمانی و نتایج مطلوب به دست آمده، مطالبی را ارائه و ضمن تاکید بر توجه بیشتر به ارائه خدمات به بیماران کرونایی، از تلاش‌های کادر درمانی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این جلسه که با حضور دکتر اسماعیل ایدنی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر بهادری از اساتید و پزشکان ‌متخصص برگزار شد، گزارشی از نتایج  اقدامات انجام شده برای مبارزه با کرونا، تامین برخی نیازمندی‌ها، ضرورت تشکیل تیم جامع کشوری در حوزه درمان، روند اجرایی طراحی، ساخت و نصب نخستین تخت ایزوله‌ آی سی یو بر اساس فشار منفی، برای نخستین بار در ایران و ارائه خدمات همزمان به مراجعان و بیماران غیر کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوب، ارائه و در این زمینه، بحث و تبادل نظر شد.