گردشگری و توریسم

گلستان ۱۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای آموزشی مازاد دارد

 قدرت الله نظری پنجشنبه اظهار داشت: در مجموع ۲۰۰ مراکز آموزشی در این بخش شناسایی شد که فقط ۳۳ قطعه از این اماکن دارای سند بوده و قابلیت اجرای این قانون را دارند و تملک بقیه این مراکز آموزشی بصورت هبه، وقفی یا بدون سند است.

وی افزود: اگر همراهی دستگاه های بالادستی در مدیریت شهری محقق شود امکان درآمد سالانه ۳۶۰ میلیارد ریالی برای آموزش و پرورش استان فراهم می گردد و گلستان می تواند به استان های پیشتاز این بخش افزوده گردد.

بر اساس بند (هـ) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۹۶ و ۹۷ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده تا به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند.

تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده (۵) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، اخذ گواهی بهره برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.

وی یادآور شد: عایدی دریافتی از اجرای این قانون بعنوان یک درآمد پایدار موجب افزایش کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی در گلستان خواهد شد.

نظری گفت : متاسفانه در برخی از شهرها به دلیل معافیت آموزش و پرورش در عوارض ناشی از تغییر کاربری همراهی و تساهل مطلوبی با مجموعه آموزش و پرورش صورت نمی گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان به در پیش بودن هفته بزرگداشت معلم اشاره کرد و گفت: ۳۶۸ معلم در سه دوره تحصیلی استان در این هفته بصورت ویدئو کنفرانس  مورد تجلیل قرار می گیرند.

نظری افزود در سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار دانش آموز جدید الورود در استان خواهیم داشت که این تعداد به ۴۰۰ درس کلاس درس و معلم نیاز دارند.

وی به دغدغه تامین معلم و نیروی آموزشی در استان اشاره کرد و گفت : با وجود اینکه در قالب جذب دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان ،استمرار خدمت بازنشستگان واجد شرایط ،سرباز معلم و دیگر روش‌ها،  بخشی از این کمبود ها جبران می شود اما باز هم برای سال تحصیلی جاری هزار و ۴۰۰ معلم کم داریم.

 نظری گفت : ۳۷۰ هزار دانش آموز استان در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

گلستان ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه و ۱۶ هزار کلاس درس دارد.