گردشگری و توریسم

هفت داعشی در صلاح الدین عراق به هلاکت رسیدند

سازمان الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات امنیتی برای نابودی عناصر داعش عصر دیروز (چهارشنبه) در اطراف جاده اصلی صلاح الدین تا کوه‌های «حمرین» آغاز شد و امروز صبح به پایان رسید.

نیروهای تیپ ششم الحشد الشعبی در این عملیات با پاکسازی مناطقی از استان صلاح الدین تا کوه‌های حمرین از جمله جاده اصلی، هفت تروریست داعش را به هلاکت رساندند.

بر اساس اعلام سازمان الحشد الشعبی در این عملیات همچنین پنج مخفیگاه سلاح، مواد منفجره و تجهیزات بقایای گروه تروریستی داعش شناسایی و کشف شد.

فعالیت تروریستی هسته‌های خفته داعش در هفته اخیر در استان‌های شمالی، شرقی و غربی عراق روند رو به رشدی داشته است.

الحشد الشعبی با همکاری دیگر نیروهای مسلح عراق در این راستا دست به عملیات امنیتی و نظامی گسترده‌ای برای تعقیب و سرکوب عناصر تروریستی داعش در این مناطق زده است.

بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی و منابع امنیتی عراق درباره احتمال ظهور دوباره داعش در برخی از استان‌های شمالی و شرقی (کرکوک، نینوا، صلاح الدین، دیاله و الانبار) این کشور هشدار می‌دهند.
«حاکم الزاملی» رییس سابق فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان و از اعضای برجسته «جریان صدر» اخیراً در بیانیه‌ای از احتمال تکرار تجربه تابستان ۲۰۱۴ و استیلای داعش در برخی مناطق هشدار داده بود.
وی در بیانیه‌ای گفته بود که داعش در صدد دست زدن به عملیات گسترده تروریستی در ماه مبارک رمضان است.