گردشگری و توریسم

توزیع هفت هزار ماسک فیلتردار در میان پاکبانان سمنانی

حمیدرضا پیوندی عصر پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: تاکنون هفت هزار ماسک فیلتردار، ۷۵۵ دستکش ضد اسیدی و ۵۰۵ محلول ضدعفونی به منظور مبارزه با کرونا توسط این سازمان در میان پاکبانان سمنانی توزیع شده است.

وی از اجرای مرحله ششم توزیع بسته‌های بهداشتی با توزیع ۲هزار ماسک به پاکبانان سمنانی خبرداد و افزود: امروز مرحله ششم تهیه و خریداری و توزیع بسته‌های ویژه مقابله با کرونا برای ۲۰۵ پاکبان سمنانی با توزیع ۲ هزار ماسک، اجرا شد.

پیوندی با اشاره به خرید و توزیع ۲۰۵ دستکش و ژل ضدعفونی کننده و ۸۰ عدد گان برای کارکنان جمع‌آوری و امحاء پسماند عفونی در سمنان، بیان کرد: اقدامات مذکور به منظور حفظ ایمنی کار بصورت هفتگی ادامه خواهد داشت.

وی مشارکت با سپاه استان سمنان و شهرداری در ضدعفونی معابر و کوچه‌های شهر سمنان را از دیگر اقداماتی خواند که سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان انجام داده است.

 این مقام مسوول شهری توجه به نیروی انسانی، جلب رضایت پاکبانان و شهروندان، پاکیزگی و نظافت عمومی و همچنین محافظت از مدافعان سلامت در روزهای مقابله با ویروس کرونا را از جمله وظایف سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان عنوان کرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این سازمان در مقابله با کرونا از ضدعفونی سطل‌های زباله مکانیزه، آهک پاشی ریل و اطراف محوطه سطل‌های زباله، ضدعفونی نانوایی‌های سیار شهر سمنان، تخلیه روزانه غرفه‌های بازیافت و ضدعفونی ۱۲ غرفه بازیافت و توزیع ماسک و دستکش در بین غرفه‌داران، شستشوی و گندزدایی روزانه خودروهای جمع‌آوری زباله و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی نام برد.

وی از شهروندان خواست تا با توجه به شیوع کرونا، آغاز فصل گرما و روزهای پرکار پاکبانان ماسک‌ها، دستکش‌ها و دستمال کاغذی‌های مصرفی خود را در معابر عمومی و جوی‌های آب رها نکنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری جلوگیری از پخش آلودگی در محیط زندگی و حفظ سلامت افراد جامعه را نتیجه رعایت موارد مذکور خواند و بیان کرد: شهرندان به حرمت دستان همیشه خسته پاکبانان با رعایت بهداشت فردی و عمومی در مدیریت شهری کمک‌رسان باشند.