گردشگری و توریسم

۸۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی پروتکل‌ بهداشتی را رعایت کرده‌اند

«محمدتقی آبایی هزاوه» عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  بیش از ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان  صورت گرفته که در مجموع مشکل  نگران کننده‌ای وجود نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از واحدهای بزرگ تولیدی اراک پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت نکرده بود که اخطار کتبی برای آن داده شد و اگر به رعایت توصیه‌های بهداشتی توجه نشود، به مقام قضایی معرفی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: حفظ جان کارگران بر هر مسئله دیگری مقدم است و انتظار می‌رود مدیران واحدهای تولیدی تمام موارد دستورالعمل‌های ابلاغی بهداشتی را برای کاهش شیوع ویروس کرونا به کار گیرند.

آبایی هزاوه عنوان کرد: مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی باید بحث فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند و ماسک و دستکش کارگران را تامین کنند.

وی عنوان کرد: تدابیر لازم مقابله با کرونا در حوزه‌های مرتبط با روابط کار در این استان از اسفندماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی شده و حضور و غیاب با اثر انگشت مقرری بگیران بیمه بیکاری از سوی مراکز کاریابی و ادارات کل، متوقف و تمام نشست‌های مجامع و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این استان  لغو شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد.