گردشگری و توریسم

مدیرکل اطلاعات: سرمایه‌گذاران در گلستان حمایت می‌شوند

جلالی عصر چهارشنبه در شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در سال جاری با عنوان جهش تولید، باید اقدامات محرک در تحقق و تداوم آن هرچه بیشتر تقویت شود.

وی با اشاره به وقایع سال ۹۸ در سطح کشور از جمله استان گلستان گفت: در وقوع اعتراضات خیابانی پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، این استان کمترین معضل در مهار آشوب‌ها را داشت.

جلالی به انتخابات دوم اسفندماه ۹۸ مجلس شورای اسلامی در استان گلستان هم اشاره کرد و افزود: دشمنان تهدیدها و نقشه هایی برای انتخابات کشیده بودند ولی در گلستان با هم‌افزایی و همدلی مردم و مسوولان، مشارکت حدود ۵۷ درصدی رقم خورد و حضور اقشار مختلف مردم باعث تقویت استان و همگرایی بیشتر در سطح منطقه شد.

وی همچنین از مشارکت مردم و مسوولان و بویژه کادر درمانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قدردانی و بیان کرد: طرح مساوات رهبری توجه مردم را به همدلی و ایثار بیشتر کرد که می‌تواند در انتخابات سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و خنثی سازی توطئه دشمنان نیز تاثیرگذار باشد.

وی با یادآوری آغاز به کار منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان انتظار می‌رود در سال نخست کاری خود حرکت انقلابی در حل معیشت مردم داشته باشند.

وی سرنگونی پهباد آمریکا، حمله به تجهیزات نفتی عربستان از سوی یمن، ترور حاج قاسم سلیمانی، حمله به پایگاه عین الاسد، حادثه هواپیمای مسافربری و کم اثر شدن تحریم ظالمانه آمریکا را از شگفتی‌های سال ۹۸ برشمرد.

مدیرکل اطلاعات گلستان با تبریک پرتاب موفق ماهواره سپاه پاسداران به ملت ایران، گفت: این گام راهبردی موجب غافلگیری دشمنان و یک امید برای مستضعفان و ملت ایران شد.

در این جلسه فرمانده سپاه نینوا گلستان هم گفت که تا پایان ماه مبارک رمضان ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در قالب اجرای طرح مساوات، میان خانوارهای نیازمند استان توزیع می‌شود.

سردار علی جمعه ملک شاهکویی اظهار داشت: تاکنون ۶۴ هزار و ۷۲۰ بسته معیشتی میان خانوارهای نیازمند استان گلستان توزیع شده است.

وی به فعالیت سپاه گلستان در پیشگیری از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اکنون یک هزار و ۶۱۰ گروه ضدعفونی با مشارکت ۶هزار و ۴۴۲ نفر، هشت هزار و ۸۷۶ گروه جهادی با بهره گیری از ۵۱ هزار و ۲۴۸ نفر در این حوزه فعالیت دارد.

همچنین رییس کل دادگستری گلستان گفت: جرم کلاهبرداری در استان رو به افزایش بوده و زنگ خطر به شمار می‌رود.

هادی هاشمیان افزود: برای پیشگیری از گسترش جرم کلاهبرداری در استان باید زیان‌های آن برای مردم از طریق رسانه‌ها تبیین و تشریح شود.

وی از صدور رای نهایی پرونده پرهام خبر داد و گفت: این پرونده سه هزار شاکی داشت.

متهمان در پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام، با تاسیس یک شرکت و با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، میلیاردها تومان در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به جیب زدند.

رییس دادگستری گلستان به کاهش هشت هزار و ۸۰۰ پرونده کیفری، افزایش چهار هزار و ۶۰۰ پرونده حقوقی، کم شدن توهین و ایراد و ضرب عمدی در استان طی سال قبل نیز اشاره کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه گفت: جذب دانش آموزان استان در شبکه شاد عقب‌تر از میانگین کشوری است. 

احسان گوهری راد افزود: اکنون ۳۵ درصد دانش آموزان استان گلستان در شبکه شاد مشغول درس آموزی هستند که میانگین کشوری آن ۴۶ درصد است.

وی علت کاهش استقبال دانش آموزان گلستان از شبکه شاد را مشکلات زیرساخت مخابرات در مناطق مختلف استان، کندی اینترنت و تنگنای مالی خانواده‌ها برشمرد و گفت: کمترین استقبال از این شبکه برای آموزش با ۲۰ درصد در مراوه تپه و بیشترین آن با ۴۳ درصد در گرگان است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که ۱۰۰ درصد زیرساخت ها و بیش از ۸۰ درصد معلمان استان گلستان در شبکه شاد عضو شده و آماده آموزش هستند.

استان گلستان حدود ۳۶۵ هزار دانش آموز دارد که از اسفند ماه ۹۸ با شیوع ویروس کرونا تعلیم و تربیت حضوری در مدارس را از دست داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گفت: اکنون ۲۳۰ بیمار بستری مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند.

دکتر عبدالرضا فاضل افزود: اکنون آمار بستری روزانه مبتلایان مشکوک به کرونا در گلستان ۲۵ نفر است در حالیکه هفته سوم اسفند ۹۸ این رقم ۳۰۰ نفر بود.

وی بیان کرد: بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان از فردا /پنجشنبه/ به حالت عادی پذیرش و بستری بیماران اقدام خواهد کرد.

به گفته وی بیماران مشکوک به ویروس کرونا در شهر گرگان در بخشی از بیمارستان ۵ آذر بستری می‌شوند.

وی اضافه کرد: در استان گلستان از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا چند روز پیش ۱۶ بیمارستان برای پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا فعال بود.

وی آمار فوت شده ناشی از ویروس کرونا در استان گلستان را حدود ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: پرونده افراد فوت شده مشکوک به کرونا هم در کمیته ویژه بررسی و آمار آن متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.