گردشگری و توریسم

استاندار اصفهان: تمهیدات مقابله با کرونا باید دائمی باشد

عباس رضایی عصر چهارشنبه در سی و یکمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان افزود: کسی گمان نکند دوره کرونا به اتمام رسیده بلکه این بیماری هست و چه بسا خواهد ماند و لذا لازم است دامنه تمهیدات مقابله با این ویروس گسترده و عمیق شود.
وی تاکید کرد: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت بر این دستورالعمل‌ها الزامی و مراقبت و پایش جدی دستگاه های نظارتی در این امر ضروری است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: مردم ما باید متوجه باشند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از کلیه صنوف، واحدهای مختلف و دستگاه‌های اداری و دولتی و مراکز خدماتی مطالبه کنند.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به ضرورت تجمیع ظرفیت‌های استان برای جمع آوری کمک‌ها در طرح مواسات مومنانه گفت: رسانه‌ها نسبت به آگاهی بخشی به مردم برای ارسال کمک‌های نقدی خود به حساب واحد اعلام شده به منظور مدیریت صحیح این کمک ها اقدام کنند.
وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی افراد نیازمند توسط سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان اظهار داشت: ضمن شناسایی کلیه افراد نیازمند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که یک فرد تنها از یک نهاد حمایتی کمک دریافت کند تا از این طریق فرصت کمک‌رسانی به افراد بیشتر فراهم شود.
وی همچنین در ابتدای این جلسه در ارتباط با وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به شرایط خاص اصفهان، گفت: صنعت گردشگری در اصفهان و بخش‌های مرتبط با آن و صنعت نساجی در کاشان بسیار آسیب دیده و این مستلرم نگاه ویژه دولت به  استان است.
همچنین در این جلسه بسته اقتصادی پیشنهادی از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ارائه شد و وزیر اقتصاد و دارایی با جامع ارزیابی کردن این بسته گفت: پس از بررسی کارشناسی از مفاد آن بهره‌برداری خواهد شد.
کیانوش جهانپور  سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه در باره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹۵۷ نفر رسیده است.
جهانپور گفت:تاکنون 73 هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند البته ۲۹۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.