گردشگری و توریسم

کارخانجات نساجی بروجرد ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند

احسان سربندی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از چند روز پیش طرح غربالگری پرسنل انجام و کارگران فرم های سلامت که از سایت سلامت وزارت بهداشت استعلام گرفته اند را تحویل داده اند.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم اجرای دستوالعمل‌ها و بخشنامه ها به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری و اولویت سلامت در جامعه، کلیه ۴۵ فروشگاه و نمایندگی های شرکت در سراسر کشور تعطیل و همچنین ترخیص اجناس مشتریان عمده نیز میسر نگردید و باعث عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده در این ایام پرفروش و فرآیند تامین و راه اندازی، گردیده است.

سربندی بیان کرد: کارخانجات نساجی بروجرد در ادامه اجرای طرحهای توسعه و نوسازی خود از زمان واگذاری به بخش خصوصی به منظور حفظ اشتغال موجود و اشتغالزایی حدود ۴۰۰ نفر، از سال ۹۶ اقدام به خریداری دستگاههایی برای خط ریسندگی پنبه ای ظریف برای پارچه های صادراتی و خط رنگ و چاپ عرض سه متر نمود.

مدیرداخلی کارخانجات نساجی بروجرد اضافه کرد: با توجه به شروع تحریم‌های ظالمانه و افزایش نرخ ارز، افزایش هزینه های خرید دستگاههای طرح توسعه را به دنبال داشت و باعث صرف کلیه درآمدهای شرکت در این بخش گردید اما علی رغم همه فشارهای مالی، با برنامه ریزیهای انجام گرفته توسط هیات مدیره و تلاش جمعی همکاران و حمایتها و مساعدتهای مدیران و مسوولین استان و شهرستان شاهد افزایش تولید سالانه از ۱۱ به ۱۸ میلیون متر پارچه و نصب بیش از ۵۰ درصد ماشین آلات طرح توسعه و نوسازی در سال ۹۷ و ۹۸ بوده و با افزایش اشتغالزایی ۱۳۰ نفر در مرحله اول توسعه، به عنوان واحد برتر صنایع نساجی و پوشاک کشور در سال ۹۷ معرفی گردید.
سربندی ادامه داد: سرویس و اورهال در کلیه واحدهای کارخانجات در پایان اسفند و فروردین ماه انجام گرفته و با یاری خداوند متعال و حمایت مدیران و مسوولین استان و شهرستان و بهبود شرایط بازار و تامین نقدینگی و مواد اولیه، فعالیت این شرکت در سال جهش تولید از سر گرفته خواهد شد و شاهد راه اندازی دوباره خطوط تولید و تکمیل و بهره برداری از طرحهای توسعه و اشتغالزایی در این واحد عظیم تولیدی و برند ملی ارزشمند ایران اسلامی هستیم.

وی اظهار داشت: از جمله اقدامات جدید برای افزایش فروش در بخش فروشگاهی راه اندازی ۲ فروشگاه جدید پارچه و کالای خواب در بروجرد و اهواز از ابتدای امسال است.

وی تاکید کرد: از هیات مدیره محترم که علی رغم همه مشکلات و شرایط بد بازار فعلی نیز با دلسوزی و تعهد باعث آرامش خاطر همکاران زحمتکش نساجی بروجرد در هفته کار و کارگر شدند تشکر میکنم و همچون همیشه به حمایت مدیران محترم استان و شهرستان برای حضوری مقتدرانه در سال جهش تولید نیازمندیم و از زحمات ایشان قدردانی می‌نماییم.

مدیر داخلی کارخانجات نساجی بروجرد یادآور شد: هیات مدیره این واحد تولیدی پرداخت حقوق و بیمه کارگران فروردین و اردیبهشت ماه را به عهده گرفته و هیچ کدام از پرسنل این کارخانه بیمه بیکاری دریافت نکرده‌اند.

نساجی بروجرد با ۹۵۰ نفر کارگر از روز شنبه در سه شیفت کاری صبح، عصر و شب فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.