گردشگری و توریسم

حوادث برفی خراسان شمالی به کمتر از نصف رسید

محسن نجات، چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال امدادگران جمعیت هلال احمر استان در ۱۴ حادثه برف و کولاک امدادرسانی کرده اند که این رقم در مدت مشابه سال پیش از آن ۴۳ حادثه گزارش شده است.  

وی افزود: در حوادث ناشی از برف استان در یک سال گذشته،  چهار هزار و ۷۶۴ نفر آسیب دیده و ۲ هزار و ۵۳۳ نفر اسکان داده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در یک سال گذشته،  ۷۷۴ مورد حادثه جاده ای به هلال احمر استان گزارش شده که شمار آسیب دیدگان آن ۲ هزار و ۸۶۲ نفر بوده و ۵۷۷ مصدوم این حوادث نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند و ۹۰ نفر هم به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

نجات، شمار حوادث سیل و آبگرفتگی این استان در یک سال گذشته را نیز ۳۵ مورد عنوان کرد و افزود: در جریان این حوادث هزار و ۴۴۸ نفر آسیب دیده و ۷۶ نفر اسکان داده شده اند.  

وی گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش از آن سه هزار و ۶۳۷ نفر در ۴۷ حادثه سیل و آبگرفتگی گرفتار شده و آسیب دیده و یا اسکان داده شده بودند.  

وی درباره حوادث صنعتی و کارگاهی استان گفت: در یک سال گذشته،  ۶ مورد حادثه صنعتی، امدادگران این جمعیت را به محل کشاند که بر اثر آن چهار نفر آسیب دیده و سه نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

نجات اظهار داشت: در مدت مشابه سال پیش از آن وقوع ۲ حادثه صنعتی و کارگاهی در استان ۲۱ آسیب دیده داشت که ۱۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شده بودند.  

وی گفت: در ۳۸ حادثه کوهستان هم ۶۳ نفر آسیب دیدند و ۱۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد،  مفقودی ها، بیشترین آمار مربوط به حوادث کوهستان و مصدومان آن را به خود اختصاص داده است.  

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب دارد.