گردشگری و توریسم

تعیین تکلیف متولی تفرجگاه بوجه خمین ضروری است

« محمدعلی فرقدان » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کوه بوجه خمین به دلیل اینکه منطقه طبیعی، گردشگری و در محدوده شهری است سه نهاد منابع طبیعی، میراث فرهنگی و مسکن و شهرسازی متولیان این منطقه هستند.
وی با اشاره به تاکید استاندار مرکزی برتعیین و تکلیف متولی کوه بوجه خمین بیان کرد: به منظور بهره‌برداری و ارائه خدمات در تفرجگاه بوجه، این سه مالک باید به تعامل برسند.
رییس شورای شهر خمین ادامه داد: شهرداری این شهر مدت ۳۰ سال برای بهره‌برداری از این تفرجگاه قرارداد داشته است و در سال ۹۶ این قرارداد به پایان رسید .
فرقدان گفت: شهرداری خمین به منظور جلوگیری از هدر رفتن منابع منطقه بوجه، ۲ سال بعد از پایان قرارداد در این منطقه خدمات رسانی کرده است.
رییس شورای شهر خمین نظارت بر اجرای مصوبات را مهمترین وظیفه شوراها بیان کرد و افزود:  شوراها در هر سطحی بازوی توانمند مدیریت شهری هستند.
فرقدان با اشاره به اینکه فصل هفتم قانون اساسی به شوراها اشاره دارد، اظهار داشت: بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌هاو پیشنهادهای اصلاحی و راه حل‌های کاربردی، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شهرداری و سایر سازمان‌های خدماتی و نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی، جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری 
 تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه سالانه شهرداری و موسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری با رعایت آیین نامه مالی شهرداری‌ها و همچنین تصویب بودجه شورای شهر از وظایف اعضای شورای شهر است.
وی گفت: ۴۰ درصد از بودجه شهرداری عمرانی و ۶۰ درصد از این بودجه جاری است و در برخی زمان‌ها به دلیل شمار زیاد طرح‌های عمرانیریال این بودجه ها جابه‌جا می شوند.
رییس شورای شهر خمین اضافه کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی این شهر احداث و تکمیل طرح‌های عمرانی در دستور کار قرار دارد.
فرقدان گفت: واحد تولید بتن به منظور ساخت و تولید کف فرش‌های بتنی در خمین با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که ۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل نیاز دارد.
وی افزود: بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر در خمین اشتغالزایی دارد.
رییس شورای شهر خمین تصریح کرد: مجتمع اداری، فرهنگی و تجاری  آفتاب در ۶ طبقه و با مساحت ۱۰ هزار متربع تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرقدان یاداور شد: مجتمع تجاری، توریستی و فرهنگی امام خمینی(ره) با مشارکت معاونت مستقلات موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در خمین با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی احداث کمربندی در محدوده شهری، اصلاح هندسی میدان‌های ۹ دی و عاشورا، واحداث  کانال آب‌های سطحی به طول یک‌هزار و ۹۰۰ مترمربع  را از دیگر مصوبات عمرانی شورای شهر خمین بیان کرد.
۹ دی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز شورا نامگذاری شده است.
خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و هفت نفر عضو شورای این شهر هستند.