گردشگری و توریسم

مسابقه ادبی داستان‌نویسی امید در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان غربی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقه ادبی با موضوع «بیماری کرونا» در ۲ بخش داستان کوتاه و جستار برگزار می‌شود.

پدرام رحمانی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار ادبی خود را تا ۶ خرداد امسال به نشانی الکترونیکی omidfest۹۹@gmail.com ارسال کنند.

وی اظهار داشت: جامعه هنری در معرفی بیماری کرونا برای عموم جامعه از زبان هنر و ایجاد روحیه اجتماعی در راستای مقابله با این بیماری باید بیشترین استفاده را بکند.

وی گفت: داستان‌نویسان این استان می‌توانند آثار هنری خود را در موضوع‌های مختلف ازجمله تاثیر بیماری کرونا بر روابط اجتماعی، ایثار و فداکاری کادر درمانی و پزشکی در این روزهای خاص، فعالیت‌های مردمی در راستای مقابله با بحران کرونا و همبستگی عمومی در بحران‌ها به دبیر هنری این فراخوان ادبی ارسال کنند.

وی بیان کرد: موضوع پاکبانان و نیروهای امنیتی، تاثیرات اقتصادی و فرهنگی کرونا، توکل و توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار (ع)، احتکار و سوء استفاده برخی افراد از این مساله از دیگر موضوعاتی است که علاقه‌مندان می‌توانند در این حوزه تولید اثر کرده و جایزه های نقدی خود را بر اساس اعلام فراخوان دریافت کنند.

به گزارش ایرنا داستان‌ها یکی از مهمترین و موثرترین ابزارهای هنری در معرفی و ثبت وقایع اجتماعی هستند که در قالب کتاب، فیلم، سریال و انیمیشن عرضه می‌شوند که امروزه استفاده از داستان‌ها بخصوص در فضای مجازی عرصه جدیدی را برای مخاطبان ایجاد کرده است.