گردشگری و توریسم

۵۴ بیمارستان نیروهای مسلح برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سه شنبه شب در گفت و گویی افزود :در مجموع از ۶ هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح، ۴۲۰۰ تخت برای بیماران کرونایی آماده شده است.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان های نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا فعال هستند گفت: در مجموع ۱۳ بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی نیز در مناطق مختلف کشور برای بستری شدن بیماران کرونایی راه اندازی شده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همزمان با تشکیل قرارگاه بهداشت درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح با تمام توان وارد عرصه مبارزه با بیماری کرونا شده است، گفت: بیمارستان های نیروهای مسلح نیزبا تمام توان آماده کمک رسانی به بیماران کرونایی هستند.

شکارچی توضیح داد: علاوه بر بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی نیروهای مسلح ۲۰۲ نقاهتگاه با ۲۱ هزار و ۷۰۰ تخت برای بستری شدن احتمالی بیماران کرونایی توسط نیروهای مسلح آماده شده است تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: همه اقدام های نیروهای مسلح برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور بر اساس هماهنگی های لازم با ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا انجام می شود و تاکنون ۳۷ هزار کیلومتر مربع محیط توسط نیروهای مسلح ضدعفونی و یا رفع آلودگی شده است.

سردار شکارچی اظهارداشت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی مناسب در 4720 کارگاه تولیدی نیروهای مسلح در کشور تاکنون 44 میلیون ماسک، 21 میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده ، ۲۰۷ میلیون جفت دستکش و 22 هزار لباس محافظ برای کادر پزشکی و درمانی تولید شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود قرارگاه امام رضا علیه السلام ۱۰ هزار  تخت در نقاهتگاه های نیروهای مسلح آماده کند، ادامه داد: اما با توجه به گستردگی شیوع بیماری کرونا در بین مردم نیروهای مسلح ۲۱ هزار تخت را برای بستری شدن بیماران کرونایی در سطح کشور آماده کرد که هم اکنون بخش زیادی از این تخت ها خالی مانده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توضیح داد که تاکنون ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان های نیروهای مسلح مورد استفاده بیماران کرونایی قرار گرفته و کادر پزشکی و درمانی نیروهای مسلح نیز با تمام توان برای خدمت‌ رسانی به مردم در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سردار شکارچی گفت: ۳۱ هزار و ۸۵۰ کادر پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی نیروهای مسلح برای مقابله با ویروس کرونا در کشور به کار گرفته شده است و در یک فراخوان عمومی نیز ۶ هزار سرباز پزشک، پیراپزشک و پرستار برای انجام وظیفه به خدمت سربازی اعزام شده اند.

 وی یادآورشدکه برای مقابله با بیماری کرونا حتی سربازانی که خدمت نظام وظیفه آنها در نیروهای مسلح به پایان رسانده اکنون داوطلبانه در نیروهای مسلح همچنان به خدمت خود ادامه می دهند.

سردار شکارچی در ادامه با اشاره به کشفیات نیروهای مسلح و به خصوص نیروی انتظامی و بسیج در این مقطع یادآورشد: تاکنون ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ماسک، ۳۵۳ میلیون جفت دستکش، ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و بیش از ۹۲ هزار ملزومات پزشکی نیز از متخلفین کشف شده است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در این رابطه تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ نفر توسط نیروی انتظامی و بسیج دستگیر شده‌اند که با تشکیل پروندهای مربوطه به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با تشریح عملکرد قرارگاه امام رضا علیه السلام در مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور افزود: اقدامات قرارگاه یاد شده و نیروهای مسلح یک پیروزی بزرگ در برابر دشمنان است، زیرا دشمنان در فضای مجازی همواره به دنبال فضاسازی بر علیه ما و کادر پزشکی و درمانی کشور هستند.

سردارشکارچی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج خود را برای خدمت به مردم آماده کرده اند و کادر درمانی و پزشکی نیروهای مسلح در صف مقدم مقابله با کرونا قرار دارند تا هر چه در وان دارند به مردم کمک کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: همزمان با تشکیل قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا علیه‌السلام نیروهای مسلح با آمادگی و هماهنگی کامل با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا وارد عرصه مقابله با ویروس کرونا شدند و تاکنون ۵۴ نفر از سربازان و کادر درمانی نیروهای مسلح به ویروس مبتلا شده‌اند که همه آنها خوشبختانه با تلاش کادر پزشکی و درمانی بهبود پیدا کرده‌اند.

سردار شکارچی بیان کرد: یکی از طرح های مهم نیروهای مسلح و بسیج برای مقابله با گسترش ویروس کرونا اجرای طرح غربالگری در شهرهای مختلف کشور است که با همکاری همه مردم تاکنون این طرح با موفقیت در بسیاری از شهرهای کشور به مورد اجرا گذاشته است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برای مبارزه با این بیماری تاکنون دوربینهای حرارتی زیادی در کارگاههای نیروهای مسلح تولید و در ورودی شهرها مورد استفاده قرار گرفته است.