گردشگری و توریسم

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از یک میلیون نفر گذشت

تارنمای خبری هیل سه‌شنبه شب نوشت که داده‌های جمع‌آوری شده توسط مرکز علم و مهندسی سیستم‌ها در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا نشان می‌دهد که اکنون شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به یک میلیون و ۳ هزار و ۶۲۵ نفر رسیده است.

این در حالی است که آمار کلی این دانشگاه حاکی است ۳ میلیون و ۹۱ هزار و ۴۱ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که بدین معنا است که نزدیک به یک سوم از مبتلایان جهان مربوط به آمریکا است.

براساس آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز همچنین ۲۱۵ هزار و ۱۳۸ نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند و این آمار در آمریکا ۵۷ هزار و ۶۰۸ نفر است که حدود یک چهارم آمار جهانی است.

رشد فزاینده ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن در آمریکا در حالی است که برخی ایالت‌ها پس از چندین هفته تعطیلی سراسری قصد بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی را دارند اما کارشناسان هشدار می‌دهند که خطر موجی دیگر از شیوع کووید۱۹ هنوز پابرجاست.

اندرو کومور فرماندار ایالت نیویورک که تست گرفتن از شهروندان این ایالت را به شدت گسترش داده و حتی داروخانه‌ها نیز مجاز به گرفتن آزمایش کرونا شده‌اند، در کنفرانس خبری سه‌شنبه خود اعلام کرد که یک سوم از کسانی که برای آزمایش مراجعه کرده‌اند، با نتیجه مثبت روبه‌رو شده‌اند.

به نوشته هیل، اکنون نشانه‌های از گسترش کرونا به مناطق روستایی نیز مشاهده شده و ایالت‌های آرکانزاس، کانزاس، مینه‌سوتا، نبراسکا، نیومکزیکو، رودآیلند، تنسی و ویرجینیا رشد چشم‌گیری از گسترش این ویروس را در مناطق روستایی گزارش کرده‌اند.

با وجود شیوع سریع و گسترده این ویروس در آمریکا و شمار چشم‌گیر مبتلایان، کارشناسان هشدار می‌دهند که این هنوز آغاز درگیری چندین‌ماهه این کشور با کرونا است.