گردشگری و توریسم

درآمد اختصاصی آموزش و پرورش لرستان به ۲۱ میلیارد تومان افزایش یافت

علیرضا نخعی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: بازگشت املاک آموزش و پرورش در راستای بند ع تبصره ۹ قانون بودجه ۹۸ و تسریع در انشعاب برق مدارس شهرستان های  کوهدشت و خرم آباد اجرایی شد.

وی اظهار داشت: تصویب چهار مدرسه ماندگار درشهرستان های  بروجرد، خرم آباد، دورود و الیگودرز پیگیری شده است.

نخعی ادامه داد: مصوباتی که نیازمند تامین مالی بوده متاسفانه تاکنون به مرحله اجرا  و تحقق درنیامده است وتجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و  هنرستان های کشاورزی و انشعابات گاز مدارس همچنان نیازمند تامین منابع است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا باید منابع جدید برای ظرفیت های آموزش و پرورش تعریف کرد، عنوان کرد: بر اساس چندین ماده قانونی خلق منابع جدید بر اساس ظرفیت های آموزش و پرورش باید منابع جدیدی را برای آموزش و پرورش لرستان تعریف کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در آموزش و پرورش که دستگاهی پرهزینه برای تامین نیازمندیهای مدارس است تمام منابع صرف هزینه های پرسنلی می شود و خلق منابع جدید برای رسیدگی به مدارس و تامین نیازها و تعمیرات مدارس امری ضروری است.

وی افزود: برای تامین نیازمندیهای روزانه مدارس و هزینه های جاری باید از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استفاده شود و در این راستا با توجه به ظرفیت های فراوان نیروی انسانی و املاک  برای خلق منابع جدید کارگروهی تشکیل شود و با نگاه جدیدی پیگیری شود.

نخعی بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرای مربوطه تاکید کرد و گفت: درآمد اختصاصی آموزش و پرورش پایین است و امکان افزایش ان با توجه به ظرفیت های استان وجود دارد.