گردشگری و توریسم

سه واحد صنفی بازی‌های رایانه‌ای گناباد مهر و موم شد

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی گناباد دکتر جواد صادقی نسب افزود: گیم نت‌ها جزء مشاغل پر خطر از نظر شیوع کرونا محسوب می شوند که فعالیت آنها تا اطلاع ثانوی ممنوع است ولی این واحدها که به صورت غیر مجاز فعالیت می کردند با همکاری فرماندهی انتظامی مهر وموم شدند.

وی ادامه داد: با هدف افزایش تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا، ۵۱۹ مورد بازرسی طی یک ماه گذشته از واحدهای تولیدی، معادن و کارگاه‌های شهرستانهای گناباد و بجستان توسط بازرسان بهداشت حرفه‌ای این دانشگاه انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۳۸ مورد بازدید نیز طی همین مدت از جایگاه‌های عرضه سوخت این شهرستانها صورت گرفت.

دکتر صادقی نسب افزود: با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ۹۱ واحد صنفی، کارگاه و کارخانه در گناباد و بجستان اقدام به تعطیلی و ۴۶۳ کارگاه مبادرت به گندزدایی و دو هزار و ۴۶۸  نفر از شاغلان از وسایل حفاظت فردی استفاده کردند و ۴۸۵ بسته آموزشی بین واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستانها توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۵۱۹ نفر کارفرما و دو هزار و ۲۳۵ نفر هم از شاغلان در واحدهای تولیدی و صنعتی، آموزش‌های بهداشتی و مراقبتی لازم را فرا گرفتند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
 شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه نهم اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۷۷ تن رسید.