گردشگری و توریسم

اسلامی: احداث ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن درحال انجام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد اسلامی افزود:در برخی از مناطق عمران و آماده سازی زمین در حال انجام بوده و به عنوان نمونه این واحدهای در حال انجام از پرند و پردیس تا چابهار، متنوع است.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۵ سال؛ دوره بازگشت تسهیلات واحدهای اقدام ملی مسکن است ، ادامه داد: تاکنون دو میلیون واحد مسکن مهر نیز به مردم تحویل شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: تصمیم جدید ما در سال ۹۹ است با توجه به نامگذاری سال و دستور مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور این است که به رونق بخش مسکن اقدام کنیم. به همین دلیل نیز به سازندگان و سرمایه گذارانی که زمین آماده و یا واحدهای مسکونی نیمه تمام و آماده دارند، اعلام کرده ایم که می توانند در اقدام ملی مسکن با دولت مشارکت داشته باشند و به این طرح متصل شوند.

اسلامی همچنین از آغاز ساخت ۱۳۰۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان آموزش و پرورش در روزهای آینده گفت و افزود: سامانه املاک و اسکان نیز تحویل سازمان امورمالیاتی شده است.

به گفته وی ، ۲۵ درصدی سرمایه گذار برای دریافت وام و تسهیلات در شورای پول و اعتبار اصلاح شده است و این اصلاح با این هدف بوده تا مشارکت کنندگان، آورده کمتری در ابتدای کار داشته باشند و آورده متقاضیان در پروژه ها، به تامین هزینه های ساخت کمک کند. این ها فرصت هایی هستند که از سوی وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت فراهم شد تا فرصت ساخت و ساز بیشتر شود.

اسلامی تصریح کرد: تسهیلات بانک، آورده متقاضیان، سازنده و کارت اعتباری، توامان کمک می کند تا ساخت و ساز رونق پیدا کند. در عین حال با سازمان نظام مهندسی ساختمان توافق کرده ایم تا تخیف بدهند.

وی افزود: با شهرداری نیز توافق کرده ایم تا در خصوص پروانه های ساختمانی تخفیف بدهند. همچنین در بافت فرسوده تسهیلات جدیدی که ایجاد شده است، و تخصیص دومی که آقای نوبخت کمک کردند و از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود، یقینا، موجب تحرک بخشی به رونق تولید مسکن می شود و اینها غیر از مسکن مهر خواهد بود و چالش های مسکن مهر را نخواهد داشت.

اسلامی درباره سامانه املاک و اسکان که یکی از وظایف آن اخذ مالیات بر خانه‌های خالی است، گفت: تکلیف اخذ مالیات با سازمان امور مالیاتی است. وظیفه وزارت راه و شهرسازی این بود تا این سامانه را طراحی کند که اینکار نیز انجام شد و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.