گردشگری و توریسم

رییس علوم پزشکی: قم همچنان در بحران کرونا قرار دارد

محمدرضا قدیر عصر سه‌شنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: پایان کرونا نامعلوم است و ازاین‌رو باید در راستای توانمندسازی مردم برای مقابله با این ویروس برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: در راستای توانمندسازی مردم باید به سؤالات آن‌ها پاسخ داده و آن‌ها را اقناع کنیم، آنگاه می‌توانیم در کنترل این اپیدمی موفق شویم.

قدیر اضافه کرد: بخش مهمی از اقناع و توانمندسازی مردم وظیفه رسانه‌هاست و در این زمینه قدم‌های خوبی نیز برداشته‌شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: تیم مدیریت بحران در قم به‌خوبی وارد عمل شد که بخشی از این تیم نیز رسانه‌ها بودند که از زحمات آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی ابراز کرد: باید از مردم قم قدردانی کرد که مسئولانه فاصله‌گذاری را رعایت کردند و در ادامه مسیر تاکید می‌کنیم که بازگشایی‌ها و خروج از قرنطینگی باید به‌مرور و پلکانی باشد.

قدیر تصریح کرد: کووید۱۹ در تمام دنیا یک نوع ویروس است و این‌که می‌گویند انواع مختلفی دارد هنوز ثابت نشده است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.