گردشگری و توریسم

شکارچی خرس قهوه‌ای در مشگین‌شهر ۵۵۰ میلیون ریال جریمه شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر گفت: با پیگیری بخش حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل و حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر، عامل شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای که سال گذشته پیرو گزارش مردمی کشف شده بود، محکوم به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت به جای حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان در حق سازمان حفاظت محیط زیست شد.
یوسف محمدی روز سه‌شنبه افزود: مهرماه سال گذشته طی گزارش جوامع محلی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای واقع در ارتفاعات روستای قلچقلو، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر به محل اعزام و با پیگیری و تحقیقات محلی، ضارب اصلی شناسایی و پس از هماهنگی قضایی و بررسی‌های میدانی با همکاری نیروی انتظامی با ارائه مستندات، متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
وی اضافه‌کرد: فرد متخلف با طی مراحل قانونی از طریق دادگاه‌های کیفری و تجدید نظر محکوم به پرداخت جزای نقدی و ضرر و زیان به حفاظت محیط زیست شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست‌ مشگین‌شهر با قدردانی از جوامع محلی و دوستداران محیط زیست ادامه‌داد: حفاظت از گونه‌های جانوری از مهم‌ترین رسالت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر بوده و در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم هستیم.
او از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه فعالیت‌های غیرمجاز و تخلف شکار و صید در حوزه محیط زیست را با شماره تماس ۱۵۴۰ گزارش دهند.