گردشگری و توریسم

تولید سالانه بیش از ۴۰ هزار تن خوراک دام و طیور در اشنویه

عبدالسلام مام‌عزیزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۲ واحد تولید خوراک دام و طیور در این شهرستان مجوز فعالیت دارند که روزانه در مجموع بیش از ۱۳۰ تُن خوراک تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند. 

وی افزود: در یکی از این واحدها که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ در این شهرستان آغاز کرده است روزانه ۱۰۰ تن خوراک دام و طیور و در واحد دیگر نیز روزانه بیش از ۳۰ تن خوراک دام تهیه می‌شود.

وی اضافه کرد: این میزان تولید علاوه بر این که نیاز کامل مرغداری‌های این شهرستان را تامین می‌کند قسمت اعظمی از آن به مرغداری و دامداری های دیگر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه مواد تولید شده در این ۲ واحد، تمامی مراحل آزمایشگاهی و بهداشتی را پشت سر می‌گذرانند افزود: در این واحدها در مجموع برای  ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

«مام‌عزیزی» گفت: هم‌اکنون سالانه بیش از ۱۱ هزار تن خوراک طیور سه هزار تن خوراک دام در این شهرستان به مصرف می رسد که با توجه به تولید سالانه بیش از ۴۰ هزارتن خوراک دام و طیور در این شهرستان قسمت اعظمی از مازاد آن به سایر شهرستان‌ها صادر می‌شود.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای ۲۵ مرغداری با ظرفیت هر دوره ۵۶۰ هزار قطعه است.