گردشگری و توریسم

استاندار ایلام: شوراها نماد مشارکت و تجلی اراده مردم هستند

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در پیام های جداگانه ای روز کارگر، روز معلم و گرامیداشت مقام شهید مطهری و روز شورا را تبریک گفت و افزود: شوراها در تصمیم گیری ها به عنوان حلقه و واسطه مطمئن جامعه و اقشار مختلف مردم با مسوولان و مظهر اقتدار ملی هستند.

وی اضافه کرد: امروزه شوراها به عنوان نمایندگان مستقیم مردم و یاوران معتمد و پرتوان دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاری ها، نقش و جایگاه حائز اهمیت و تعیین کننده ای است.

سلیمانی دشتکی گفت: بی شک برای توسعه و آبادانی بیش از پیش شهرها و روستاهای این مرز و بوم نیازمند خودباوری و نقش آفرینی مثبت شوراها به عنوان نماد اصلی مردم سالاری در تعیین سرنوشت خود هستیم.

استاندار ایلام در این پیام فرارسیدن ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها را به همه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام تبریک گفت و از زحمات یکایک آنان در عرصه عمران و آبادانی و خدمت رسانی به جامعه قدردانی کرد.

سلیمانی دشتکی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام جامعه کارگری در پیامی روز جهانی کار و کارگر را به این قشر زحمت کش و بی ادعا جامعه تبریک گفت و افزود: کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند.

وی اظهار داشت: یازدهم اردیبهشت ماه که به نام کار و کارگر مزین شده است فرصتی مغتنم برای تجلیل و قدردانی از زحمات قشر بی ادعایی است که پیامبر اسلام بر دستان آنان بوسه زد و این همه عزت و سربلندی و افتخار را نصیب آنان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده است کارگران دلسوز و متعهد همچون گذشته با تکیه بر پشتکار، خلاقیت و مبانی اعتقاد اسلامی در راستای تحقق این شعار راهبردی که بر افزایش و رونق تولید استوار است گام بردارند تا در سایه تلاش و هم افزایی دیگر متخصصان و فعالان بخش تولید و اقتصاد شاهد رونق فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان این مرز و بوم باشیم.

استاندار ایلام همچنین با ارسال پیامی ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم را تبریک گفت و افزود: معلمی شغل انبیاست.

در این پیام آمده است: سلام و درود خدا بر معلمان فداکار و سختکوش ایران اسلامی که رسالت خطیر انسان سازی را برعهده دارند. معلمان وظیفه ای بس سنگین، خطیر و مهم برعهده دارند زیرا آینده یک کشور را در مسیر توسعه و بالندگی در دستان پرمهر خود متبلور می سازد.

در این روز خجسته گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای معلم به ویژه معلم فداکار و مجاهد انقلابی، علامه شهید، حضرت آیت الله مرتضی مطهری (ره) که به حق الگو و اسوه معلمان عزیز و مظهر هم آرائی علم و دین در عصر حاضر است.

اینجانب بر خود لازم می دانم فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم را به مردم شریف و متدین و فرهنگ دوست خاصه اساتید، مربیان، دبیران و آموزگاران و همکاران فرهنگی ام در استان ایلام و خانواده های محترمشان تبریک و تهنیت عرض نموده و از ایزد منان توفیق هرچه بیشتر این عزیزان را در اعتلای تعلیم و تربیت آینده سازان و فرزندان این مرز و بوم مسئلت می کنم.