گردشگری و توریسم

۱۷ قرارداد در شهرک‌های صنعتی قزوین فسخ شد

حمیدرضا خانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی برگزاری ۲ جلسه هیات حل اختلاف و داوری در سال گذشته، از مجموع ۳۶ پرونده راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان، ۱۷ قرارداد راکد منجر به فسخ گردید و بقیه پرونده‌های مطرح شده در هیات برابر رای داور و حکم رضایت دو طرف و نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منجر به فسخ مشروط و یا طرح مجدد و اعطای مهلت گردید.
وی تصریح کرد:  تمامی قراردادهای مذکور مربوط به متقاضیانی است که علیرغم تخصیص زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هیچگونه ساخت و سازی در زمین تحویلی انجام نداده اند و آن را سالیان متمادی راکد نگه داشته اند.
این مسوول گفت:برخی از این قراردادها نیز با توجه به تعهدات خود در ساخت و ساز پیشرفت قابل قبولی نداشته و به دلایل مختلف راکد بوده اند بنابراین پرونده آنها جهت تعیین تکلیف در دستور کار هیات حل اختلاف و داوری موضوع فصل (و) قرارداد منعقد شده قرار گرفت.  
خانپور با بیان اینکه به دنبال این فسخ قراردادها ۱۱ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی آزادسازی و خلع ید گردید، افزود: اراضی آزاده شده در راستای جذب سرمایه گذاران واقعی صنعت، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار می‌شود.      
این مسئول اظهار داشت: متقاضیانی که در موعد مقرر نسبت به ارائه نقشه‌ها و اخذ مجوز ساخت و ساز اقدام نکرده و در قطعه زمین تحویلی شروع به ساخت و ساز نکنند و زمین‌های خریداری شده را راکد نگه دارند طبق دستورالعمل شهرک‌های صنعتی کشور با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
استان قزوین دارای ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی است.