گردشگری و توریسم

رمضان فرصتی برای خیران در خدمت به نیازمندان ابرکوه است

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی  روز سه شنبه در نخستین هفته ماه رمضان در گفت وگو با ایرنا افزود: رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه فرصتی مناسب برای کمک رسانی و حل مشکلات انسان‌هایی است که بر اثر بیماری کرونا آسیب دیدند.

فرمانده قرارگاه رزمایش مواسات در ابرکوه با اشاره به همدلی و کمک‌های مومنانه مردم اظهارکرد: یاری رساندن به انسان های مومن به ویژه در ماه رمضان فضایلو  پاداش‌های فراوانی نزد خداوند دارد.

حسینی با تاکید بر اینکه تمامی معصومین (ع) نیز برای اطعام و اکرام به نیازمندان و فقرا سفارش زیاد کردند ، ادامه داد: در این ماه باید طرح کمک مومنانه بیشتر مورد توجه جدی مردم مومن ، روزه داران و خیران باشد.

امام جمعه ابرکوه  با قدردانی از اداره ها ، نهادها ، افراد خیر، گروه‌های جهادی ، سازمان های مردم‌ نهاد ، سپاه و بسیج در کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بر استمرار این کمک‌ها تاکید کرد.

فرمانده قرارگاه رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه  ابرکوه اضافه کرد : در مرحله نخست رزمایش مواسات ۵۳۰ بسته معیشتی در مجموع به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان به نیازمندان  توزیع شد.

وی  اظهارکرد: مرحله دوم رزمایش هم با اهدای کمک به نیازمندان در اواسط  این ماه انجام می شود، انتظار می رود که در این زمینه خیران و  اقشار متمکن در کمک رسانی گوی سبقت را بگیرند.

امام جمعه ابرکوه همچنین با اشاره به اهمیت و فضائل رمضان و ماهی که شیطان در آن به غل و زنجیر کشیده شد، افزود: نَفَس‌ ها در این ماه با دهان روزه حکم « تسبیح» خدا و خواب روزه ‌دار حکم «عبادت» الهی دارد.

مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) ابرکوه با اشاره به احادیثی از پیامبر اسلام (ص) اظهارداشت: همه ما باید از بهره‌ها و فیض این ماه بهره‌مند شویم تا به سعادت برسیم و گرنه کسی در پایان ماه خدا، بی‌بهره بماند، او شقاوتمند است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مساجد ،  ادامه داد: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها در ماه رمضان باید مورد توجه روحانیان قرار گیرد و با تشکیل گروه‌ها و پویش ها ، خانه‌ها را به کانون‌های فرهنگی و قرآنی تبدیل کنند.

با شیوع کووید ۱۹(کرونا) از اوایل اسفند ۹۸ و تعطیلی واحدهای مختلف صنفی برخی صاحبان صنوف

متضرر شدند که در انتظار مساعدت های مردمی ، افراد خیر، موسسه های مالی و بانک های عامل هستند.   

همچنین محمدعلی طالبی استاندار یزد پنجم اردیبهشت ماه جاری خواهان ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان استان شد و گفت: وجود بانک اطلاعاتی کامل و جامع از نیازمندان استان ضروری است ، بارها نسبت به این موضوع اقدام شد، ولی نتیجه‌ای حاصل نشد و خروجی آن اقدام مشترکی نبود که باید تمهیدات لازم در این مورد اندیشه شود.

وی با اشاره به اینکه نبود بانک اطلاعاتی جامع موجب موازی کاری زیادی شد، افزود: حداقل در  بحران کرونا  به این نتیجه رسیدیم، اگر می‌خواهیم کاری را به صورت جداگانه انجام دهیم حداقل اطلاعاتمان را با یکدیگر در میان بگذاریم تا از موازی‌کاری پرهیز شود.

 وی ادامه داد: با این نگاه ما می‌توانیم به سمت ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک برسیم که دسترسی‌های متعددی داشته باشد و در حوزه‌های مختلف از آن استفاده لازم برای کمک به نیازمندان انجام شود و «  ممکن است در یکی، ۲ ماه دیگر بحث کرونا را نداشته باشیم، ولی توجه به بحث معیشت مردم را باید داشته باشیم و چشم‌اندازی که از آینده وجود دارد نشان می‌دهد که باید حتما این موضوع را دنبال کنیم.»

طالبی خاطر نشان کرد: باید آمادگی کمک و همراهی با مردم را کاملا در خودمان حفظ کنیم تا بتوانیم مسائل آینده را به خوبی مدیریت کرده و جلوی ایجاد مشکل بیشتر برای مردم را بگیریم .