گردشگری و توریسم

رویدادهای انتظامی هشتم اردیبهشت در مازندران

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی نیروی انتظامی استان مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران از رهاسازی ۲ هزار متر از اراضی ملی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد . 

سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی تصرف مقادیر قابل توجهی از اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق گردشگری شهرستان چالوس موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران انتظامی شهرستان چالوس و اداره منابع طبیعی، زمین های تصرف شده رها سازی و بناهای ایجاد شده در آن تخریب شد .

سردارمیرفیضی، ارزش زمین رهاسازی شده از چنگ این متهم که در آن اقدام به احداث رستوران وآلاچیق های توریستی کرده بود را بنا به نظر کارشناسان بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد : متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

دستگیری ۲ سارق حرفه ای سیم برق در قائم شهر 

جانشین انتظامی شهرستان قائم شهر گفت: در پی وقوع سرقت های مکرر کابل برق در محدوده شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ حمیدرضا فرهودی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان در معیت عوامل تجسس پاسگاه بالا تجن، با بررسی میدانی، موفق به شناسایی ۲ سارق سیم برق در حوزه استحفاظی شدند .

وی خاطرنشان کرد: در یک عملیات ضربتی متهمان در حین سرقت دستگیر و همچنین یک خودروی با پلاک مخدوش متعلق به متهمان نیز توقیف شد .

جانشین انتظامی شهرستان قائم شهر با بیان این که متهمان در بازجویی ها تاکنون به ۱۳ فقره سرقت کابل برق در این شهرستان اقرار کردند، اظهار داشت: این دو سارق حرفه ای پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

دستگیری سارق منزل در نوشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر نیز از دستگیری سارق حرفه ای منزل با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ قاسم محمدی گفت: پس از بررسی های انجام شده ماموران به فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود، مظنون شدند و پس از هماهنگی های قضائی وی را دستگیر کردند .

وی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده، به ۵ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از شهروندان خواست:ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیتم های حفاظتی ،هرگونه موارد انتظامی و وجود افراد غریبه و مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و کلانتری محل سکونت اعلام کنند .

کشف ۲۳ فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

سرهنگ حسن هاشم پور افزود: در اجرای این طرح با انجام اقدامات اطلاعاتی، ۱۹نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند .

وی از توقیف ۴۵ خودرو و ۳۲ موتورسیکلت متخلف در این طرح نیز خبر داد و اظهار داشت: کشف ۲۳ فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از فعالیت ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند .

سرهنگ شهرام دمساز افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در یک عملیات ضربتی متهمان را در حین انتقال مواد مخدر به این شهرستان با یک خودروی سواری مزدا دستگیر کردند .

سرهنگ دمساز از کشف ۷ کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودروی متهمان خبر داد و خاطر نشان کرد: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی در خاتمه از شهروندان، خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند .

توقیف ۶ خودروی حامل چوب جنگلی قاچاق در سوادکوه شمالی 

سرهنگ دمسازهمچنین به توقیف چند خودرو حمل چوب قاچاق در سوادکوه اشاره کرد و گفت: درپی کسب اخباری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان محصولات جنگلی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی ، افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی ماموران در یک ایست و بازرسی مقطعی، ۶ خودروی وانت نیسان را در حین حمل چوب در یکی از محورهای روستایی این شهرستان متوقف کردند.

سرهنگ دمساز از کشف ۵ تن و یکصد کیلو گرم انواع چوب آلات جنگلی قاچاق در بازرسی از خودرو های مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا تعداد ۶ نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند .

دستگیری ۳ سارق حرفه ای در جویبار 

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه و اماکن خصوصی در شهرستان جویبار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ غلامرضا جعفری تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی ۳ سارق حرفه ای در این ارتباط شدند .

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۶فقره سرقت، مغازه و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند .

سرهنگ جعفری از کشف، اموال مسروقه در ادامه رسیدگی به این پرونده نیز خبر داد و بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است .

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در گلوگاه 

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

سرهنگ حسن عنایتی گنجی افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار در این ارتباط شدند .

وی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند .

او با اشاره به کشف مقادیری ازاموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، درصورت مواردمشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

اهدای کمک های مومنانه به مراجعان مستمند مرکز مشاوره 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اهدای بسته های معیشتی در اجرای طرح کمک های مومنانه به مراجعان مستمند مرکز مشاوره خبر داد . 

سرهنگ سیدجعفر ساداتی گفت: در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی با اقشار آسیب دیده ، مرکز مشاوره این فرماندهی اقدام به شناسایی مراجعان مستمند به این مرکز در شهرستان ساری کرد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از شناسایی خانواده های مستمند توسط واحد مددکاری مرکز مشاوره، با همت کارکنان امعاونت جتماعی بسته های معیشتی تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت .

سرهنگ ساداتی ارائه خدمات مشاوره ای به مراجعان مرکز مشاوره در زمان اولیه شیوع ویروس کرونا را از دیگر اقدامات این معاونت در این ایام برشمرد و اظهار داشت: در طول این ایام ۵۴۴ خدمت مشاوره تلفنی و ۸۴ خدمت مشاوره ای حضوری به مراجعان این مرکز اراده شده است .

ساداتی با بیان این که کاهش استرس در خانواده ها در ایام شیوع بیماری کرونا از مهمترین دغدغه های این معاونت بوده است، خاطرشنان کرد: در مجموع ۳۹ مقاله علمی و آموزشی با موضوعات مرتبط با این ایام توسط کارشناسان مرکز مشاوره و آموزش همگانی این معاونت تهیه و از طریق سایت های خبری و فضای مجازی در اختیار شهروندان قرار گرفت .

وی همچنین با توصیه شهروندان به رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند و پرهیز از حضور در اجتماعات گفت: مردم عزیز لازم است، برای کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا ضمن خودداری از ترددهای غیر ضروری، برای صله ارحام در ماه مبارک رمضان از فضای مجازی بهره ببرند .

وی در خاتمه بر همدلی و همراهی همه آحاد جامعه با یکدیگر برای شکست ویروس کرونا و رسیدگی به نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد .

هشدار و توصیه های پیشگیرانه پلیس در ماه مبارک رمضان 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران نیز به هشدارهای انتظامی ماه مبارک رمضان پرداخت و  گفت: رعایت برخی نکات ظریف، اما بسیار مهم می‌تواند بیشترین تأثیر را در ناکام گذاشتن مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌ها داشته باشد. 

سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم توجه به هشدارهای پلیس را در پیشگیری از سرقت موثر دانست و خاطر نشان کرد: امروزه با توجه به شرایط پیچیده جامعه سرقت به دغدغه و نگرانی بسیاری از شهروندان بدل شده است .

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: بسیاری از شهروندان نگران سرقت از منزل، مغازه یا خودروشان هستند و این نگرانی در برخی از ایام تشدید می‌شود که ماه مبارک رمضان یکی از آن هاست.

سرهنگ گنجیان ، خاطرنشان کرد: رعایت برخی نکات ظریف، اما بسیار مهم می‌تواند بیشترین تأثیر را در ناکام گذاشتن مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌ها داشته باشد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد ..

۱-در صورتی که فردی به هر دلیلی قادر به روزه داری نباشد می بایستی قبل از خروج از منزل برنامه ریزی خود را برای صرف غذا داشته باشد زیرا در ایام ماه مبارک رمضان خوردن و آشامیدن در ملاء عام از اعمال خلاف قانون است و مورد برخورد مامورین انتظامی قرار خواهد گرفت .

۲-هنگام خروج از منزل تنها قفل کردن درب خروجی نباید اکتفا کرد بلکه درب های داخلی ساختمان اعم از درب پشت بام ، اتاق ها ، آشپزخانه ، حیاط خلوت و … را هم باید قفل کرد .

۳-از قرار دادن کلید منزل در محل هایی مانند زیر جاکفشی و سایر محلهای قابل دسترسی خودداری شود.

۴-ساختمان های در حال ساخت و یا مخروبه بهترین راه ورود سارقان می باشند .

۵-برای درب اصلی ساختمان و درب پارکینگ وسایل نقلیه حتما از تجهیزات ایمنی و قفل های استاندارد استفاده شود .

۶-از گذاشتن اشیاء قیمتی داخل خودروها خودداری گردد .

۷-بهترین زمان برای سارقان وسایل نقلیه داخل خودرو و موتور سیکلت در ماه مبارک رمضان هنگام افطار و یا زمان های انجام نماز و سایر فرائض دینی است لذا کلیه موارد ایمنی را در این اوقات رعایت شود .

۸-در طول شب حتی المقدور نسبت به روشنایی محل کسب و مغازه اقدام گردد به نحوی که از بیرون داخل مغازه کاملا دیده شود .

۹- باید از پذیرفتن غذا ، شیرینی و … نذری از افراد غریبه و مراجعین ناشناس درب منزل جدا خودداری نمود زیرا یکی از روش های سرقت آلوده نمودن غذا، آب میوه و شیرینی به مواد بیهوش کننده و خواب آور توسط سارقان است.

۱۰-با توجه به این که اغلب افراد بعد از صرف افطار اقدام به بیرون رفتن از منزل و مراجعه به محل های خرید و خیابان ها می کنند و جمعیت نسبتا زیادی در این ساعات در خیابان ها تردد دارند می بایستی افراد در این اماکن مراقب جیب، کیف ، تلفن همراه و … باشند زیرا بهترین موقعیت برای سارقین جیب بر و کیف قاپ شلوغی تردد خیابانی است.