گردشگری و توریسم

حدود ۶۳۰۰ هکتار مزارع کشاورزی سرپل‌ذهاب دچار خسارت شد

محبت جمالی نیا روز دوشنبه در کمیته برداشت غلات سرپل ذهاب افزود: از مجموع اراضی خسارت دیده سه هزار و ۸۰۰ هکتار غلات و ۲ هزار و ۴۷۹ هکتار دیگر محصولات کشاورزی است.

وی اظهارداشت: سرپل ذهاب یکی از شهرستان های حاصلخیز کشاورزی و تولیدکننده محصولات مختلف در کشور است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: این شهرستان دارای ۴۴ هزار هکتار زمین زراعی است که با همت جهادکشاورزی و کشاورزان بیش از ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن زیرکشت غلات رفته که ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار آن دیم و ۱۳ هزار هکتار آبی است.

جمالی نیا افزود: پیش بینی می شود که ۶۵ هزار تن غلات از مزارع شهرستان برداشت شود.

او ادامه داد: قیمت پایه گندم امسال هرکیلو گرم۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و خرید گندمی که در تولید محصولات غذایی کاربرد دارد نیز هر کیلوگرم ۲ هزار و ۶۸۷ تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: جهادکشاورزی نگاه ویژه ای به تامین ماشین آلات و دروگرها داشته و کارشناسان و ناظران ویژه را آماده فصل برداشت کند.

وی عنوان کرد: ۸۵ تا ۹۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای موجود در شهرستان است و در این راستا نیز بانک کشاورزی باهمکاری جهادکشاورزی تمهیدات لازم برای انجام روند خرید و پرداخت های کشاورزان را فراهم کنند ضمن اینکه تنها مراکز خرید دولتی و خصوصی می توانند گندم را خریداری کنند.

جمالی نیا با تاکید بر اینکه باربری شهرستان حق صدور باربری بدون مجوز اداره غله را ندارد تا از قاچاق گندم جلوگیری شود، افزود: یگان های نظامی هماهنگی لازم برای برداشت سریع محصولات گندم موجود در مناطق مرزی را انجام دهند

وی اظهار داشت: همچنین امسال در سطح ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار زیرکشت جو و ۳۷۰ هکتار چغندر و ۱۴۴هکتار کلزا در شهرستان کشت شده و ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت کار برداشت در شهرستان انجام خواهد شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار تن جمعیت دارد.