گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

جبران ضرر شیوع ویروس کرونا به باشگاه‌های ورزشی بانوان استان مرکزی در دست پیگیری است

«مهین علی بخشی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در این راستا پیشنهاداتی برای اخذ تسهیلات مطرح شده که در سطح کلان و از سوی مسوولان مربوطه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: ۵۰۵ باشگاه ورزشی در این استان وجود دارد که ۲۱۰ باشگاه آن دومنظوره است  و  از مجموع باشگاه‌های یک منظوره استان مرکزی، ۹۰ باشگاه در شهرستان اراک است که ۴۰ باشگاه آن ویژه بانوان است.

وی عنوان کرد: باشگاه‌های ورزشی استیجاری ضرر و زیان‌های زیادی به واسطه بیماری کرونا متحمل شده‌اند و انتظار است حمایت‌های لازم از این قشر نیز به صورت ویژه لحاظ شود.

۳۴ هزار و ۹۴۰ بانوی ورزشکار به صورت سازمان یافته در استان مرکزی فعالیت دارند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز یکشنبه هفتم اردیبهشت جاری  ۹۰هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷۱۰ نفر رسید.