گردشگری و توریسم

تردد در محور زیارت

امین رضا مرآتی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سیل پنجشنبه‌شب هفته گذشته هم برای ساعاتی تردد در این محور برای ساعاتی ممنوع شده بود و اکنون نیز دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در منطقه حضور دارند.

وی با دادن هشدار به اهالی روستاهای شهرستان در خصوص پیش بینی های هواشناسی، گفت: با توجه به احتمال بارش های رگباری و جاری شدن سیلاب در شمال شهر زیارت، اهالی شهر زیارت و روستاهای منصوران، بیگان و حسین آباد باید آمادگی لازم‌ را برای وقوع حوادث احتمالی داشته باشند.

مرآتی افزود: سیلاب هفته گذشته در این شهرستان به ۴۰۰ هکتار از کشتزارهای گندم و جو به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد و علاوه بر آن به بخشی از راه ها نیز خسارت زد.

شهر زیارت در ۵ کیلومتری و شهر لوجلی در ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر شیروان واقع هستند که با توجه به گذر شاخه هایی از رود اترک از مجاورت آنها، در معرض تهدید سیلاب های فصلی قرار دارند.  

در پی بارش های باران و جاری شدن سیلاب هفته گذشته، زیرگذر روستای حسین آباد در غرب شیروان به مدت ۷۲ ساعت مسدود بود که عصر دیروز گل و لای موجود در آن تخلیه و از امروز تردد در آن برقرار شده است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از دیروز سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده که موجب بارش های رگباری باران و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر و وقوع سیل تا روز سه‌شنبه خواهد شد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.