گردشگری و توریسم

کسب جایگاه دهم دانشگاه علم و فرهنگ در رتبه‌بندی سایمگو

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علم وفرهنگ، رتبه بندی موسسات سایمگو با استفاده از ابعاد عملکرد تحقیقاتی، خروجی نوآورانه و تأثیر اجتماعی به رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی می پردازد که در این رتبه بندی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی در رتبه ۱۰ کشور و ۶۶۰ جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

رتبه بندی موسسات سایمگو با استفاده از ابعاد عملکرد تحقیقاتی، خروجی نوآورانه و تأثیر اجتماعی به رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی می پردازد.

وضعیت ایران

۱۵۷ موسسه، دانشگاه و مراکز تحقیقاتی از ایران در این رتبه بندی حضور دارند که نسبت به سال گذشته ۱۵ واحد اضافه شده است، در حالی که این مقدار برای کشور ترکیه برابر با ۱۲۰ است. میانه رتبه جهانی ایران ۲۸ واحد افزایش دارد، به این معنا که رتبه جهانی موسسات ایرانی افزایش داشته و نسبت به سال قبل با افت بیشتری روبه رو بوده است. ۹ مرکز وابسته به دولت، ۹ مرکز سلامت و ۱۳۹ دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند.

دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه علوم پزشکی البرز، مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بناب، مرکز قلب تهران، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، دانشگاه بجنورد، دانشگاه علوم و فناوری مازندران، دانشگاه دامغان، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شرق تهران و دانشگاه هرمزگان مراکزی هستند که امسال به این رتبه بندی اضافه شده اند. بیمارستان سینا و دانشگاه علوم پایه دامغان مراکزی هستند که امسال بر خلاف سال گذشته در این رتبه بندی حضور ندارند.

بررسی وضعیت دانشگاه علم و فرهنگ

این دانشگاه برای اولین بار در این رتبه بندی حضور دارد که مرور کلی از وضعیت آن را بر اساس شاخصهای SIR نشان می دهد این دانشگاه در چارک اول کشور، دهک اول منطقه و صدک 37 ام جهان قرار دارد.

محققان دانشگاه علم و فرهنگ مدارک علمی خود را در 67 مجله منتشر کرده اند. بر این اساس، بیشترین مدارک علمی آن در حوزه شیمی و مهندسی است. اندازه دایره شاخص sjr را نشان میدهد، به نظر می رسد بزرگ ترین دایره مربوط به مجله 1.44 SJR با journal of cellular physiology  است.