گردشگری و توریسم

مطالعه پروتکل‌های دارویی کرونا با همکاری چند کشور اروپایی درحال انجام است

شاهین آخوندزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا اظهار داشت: محققان ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی در کنار جمعی از پژوهشگران خارجی در قالب این طرح درحال تلاش برای معرفی پروتکل های دارویی موثر در درمان کووید ۱۹ هستند.

وی افزود: محققان ایرانی با تمام توان و ظرفیت در حال تلاش هستند تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.

نمیاد اولین فراخوان امسال را به کرونا اختصاص داد

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با یادآوری این که نمیاد (موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران) اولین فراخوان امسال خود را به کرونا اختصاص داد، گفت: از ششم اردیبهشت امسال فراخوان این موضوع داده شد تا طرح های تحقیقاتی پذیرفته شود.

آخوندزاده ادامه داد: نمیاد ۸ میلیارد تومان به طرح تحقیقاتی از سراسر کشور اختصاص می دهد و به عبارتی از طرح های حوزه کرونا حمایت مالی می کند.

وی به اقدامات این معاونت در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: علاوه بر تحقیق، تولید کیت‌های تشخیصی و کارآزمایی بالینی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که برخی از آنها به نتیجه رسیده است.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ۸ شرکت بخش خصوصی که توانایی ساخت را داشتند به منظور تولید کیت تشخیصی کرونا را انتخاب و معرفی کرد که از بین این شرکت ها، ۴ شرکت با حمایت های لازم، موفق به تولید کیت های تشخیصی مولکولی شدند.

آخوندزاده خاطرنشان کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید کیت سرولوژی شدند و این محصول را برای تایید به وزارت بهداشت معرفی کردند.

وی با یادآوری اینکه مطالعات اپیدمیولوژیک این بیماری همپای بقیه مطالعات به پیش می رود، گفت: بعدها از این مطالعات می توان برای پیش بینی سیر بیماری  در آینده استفاده کرد.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، انجام اینگونه مطالعات را ضروری دانست و گفت: اعتبارات نسبتا خوبی برای این بخش اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمارها تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ نفر رسید.