گردشگری و توریسم

بیش از ۲۰ هزار مشترک کردستانی به شبکه سراسری گاز متصل شدند

احمد فعله‌گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با جذب این تعداد مشترک، تعداد مشترکان گاز طبیعی در کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی به حدود ۵۴۰ هزار مورد رسید.

وی به سخت‌گذر بودن کار گازرسانی در استان با توجه به شرایط جغرافیایی اضافه کرد: در سال ۹۸ طول لوله‌گذاری گاز در کردستان از مرز ۸۸۳ کیلومتر در بخش‌های گازرسانی شهری و روستایی عبور کرد و رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: جدا از وضعیت جغرافیایی، کوتاه بودن فصل کار نیز یکی از مشکلات پیش روی کارکنان شرکت گاز استان در بخش اجرای پروژه‌ها است که به علت طولانی بودن فصل سرما، پیمانکاران اجرایی ناچار هستند با بکارگیری نیرو در حجم زیاد با سرعت بیشتری عملیات گازرسانی را اجرا کنند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۳۰۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند. اظهار داشت: پارسال برای گازرسانی به ۲۲۰ واحد صنعتی در استان حدود ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

‎در حال حاضر ۵۴۰ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی،  ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.