گردشگری و توریسم

پذیرش داوطلبان اهدای خون در ۹ پایگاه خراسان رضوی پس از افطار

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی  روز شنبه با بیان این مطلب  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار پایگاه اهدای خون از این تعداد در مشهد و پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های
 قوچان، گناباد، تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار فعال هستند.
دکتر مجید عبداللهی افزود: پایگاه‌های اهدای خون در مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی از ساعت ۲۱ هر شب تا یک بامداد فعال هستند.
وی اضافه کرد: در مشهد به جز دو پایگاه اهدای خون ثامن و امید در اطراف حرم رضوی، بقیه پایگاه‌ها شامل امام رضا(ع) در میدان شریعتی، شهید سلیمانی در بلوار استقلال، کریمی واقع در قاسم آباد و مهر در بلوار ابوطالب طی ماه مبارک رمضان دایر هستند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: همچنین پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی مشهد در شیفت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ طی ماه مبارک رمضان داوطلبان اهدای خون را پذیرش می کند.
عبداللهی از مردم خواست برای حفظ ذخایر انواع فراورده‌های خونی و تامین نیاز حیاتی بیماران به این فراورده ها در طول ایام ماه مبارک رمضان نیز به پایگاه‌ها مراجعه و در ماه انفاق و عبادت با اهدای خون خویش، زیباترین انفاق را انجام دهند.
خراسان رضوی پس از استانهای تهران و فارس هم اکنون سومین تولید کننده خون در کشور به شمار می رود.
انتقال خون خراسان رضوی با دارا بودن ۱۱ پایگاه فعال اهدای خون  در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی تامین خون ۶۰ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد.