گردشگری و توریسم

۶۱ موکب اربعین در خوزستان برای مقابله با کرونا وارد عمل شدند

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون ۷۱۰ خادم افتخاری و ۱۲ کارگاه تولید ماسک و لباس حفاظتی در موکب‌های اربعین در شهرهای مختلف خوزستان به صورت تمام وقت فعال و مشغول خدمت رسانی هستند.
وی گفت:تاکنون ۲۲۰هزار ۶۰۰ عدد ماسک و لباس حفاظتی توسط موکب‌های اربعین تولید و در مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شده ضمن آنکه ۶ هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم و ۱۲هزار و ۶۵۰ بسته غذایی و معیشتی نیز تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ، ضدعفونی سطوح و معابر عمومی شهرها با استفاده از ۳۲هزار و ۵۰۰لیتر و تهیه و توزیع ۲۵۵هزار بسته بهداشتی را ازدیگر کارهای انجام شده توسط موکب های اربعین بیان کرد.
حجت‌السلام موسوی در ادامه با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین با صلاحیدید ستاد مبارزه کرونا تا ریشه کنی این ویروس مرگبار ، کمک یار مردم ، دستگاه‌های اجرایی ، امدادی و درمانی خواهد بود افزود: در صورت نیاز بیشتر امکان به میدان آوردن موکب های بیشتری برای خدمت رسانی بیشتر به مردم خوزاستان وجود دارد.
موکب های اربعین علاوه بر خدمت رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در گذرگاه‌های مرزی چذابه و شلمچه و همچنین شهرهای مقدس عراق ، در کمک رسانی به آسیب دیدگان از سیل بهار سال ۱۳۹۸خوزستان و مردم زلزلهزده کرمانشاه نقش برجسته‌ای داشتند.
در هفت سال اخیر که پیاده روی اربعین حسینی به لطف الهی شکل گرفته و به یک کنگره بین المللی تبدیل شده بیش از یک هزار موکب اربعین حسینی با امکانات و هدایای مردمی در خوزستان راه‌اندازی شده‌ است.