گردشگری و توریسم

طلبه‌های جهادی در اوج بحران کرونا خدمات‌رسانی کردند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،محمدرضا قدیر در دیدارباگروه‌های طلاب جهادی با قدردانی از آنان  اظهار داشت: باید در راستای اقناع‌سازی و آگاه‌سازی مردم تلاش کنیم و طلاب در این زمینه نقش موثری داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر که سنگر ما عوض شده و خط مقدم بهداشت و پیشگیری است، از طلاب درخواست می کنیم در این زمینه نیز فرهنگسازی کنند تا مردم توانمند شوند.

وی با برشمردن خدمات گسترده طلاب گفت: این عزیزان در بیمارستان ها و یا در آرامستان ها صحنه‌هایی از عشق و ایثار را خلق کردند که قدردان تلاش‌های این عزیزان هستیم و آنان به دشمنان نشان دادند که نگرش حوزه، این تفکری است که به صورت جهادی طلاب به عرصه آمده‌اند و به مردم خدمت می‌کنند.

قدیر بیان کرد: شما طلاب عزیز جهادی عصاره واقعی حوزه و مایه افتخار و سرافرازی حوزه علمیه و روحانیت هستید که با خدمات فاخری که به مردم و بیماران در بحران کووید ۱۹ ارائه کردید؛ نشان دادید، از جنس مردم و کنار مردم هستید.

ساماندهی ۶۵۰ نیروی جهادی طلاب برای حضور در بیمارستان‌ها

مسئول ساماندهی تیم های اعزام طلاب در بیمارستان‌های قم نیز در این دیدار گفت: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا درقم، طلاب جهادی پا به عرصه گذاشتند و همکاری خود را با مرکزهای درمانی آغاز کردند.

حجت الاسلام محمد شفیعی با بیان این‌که بیش از ۴۴۰۰ شیفت توسط طلاب در بیمارستان‌ها ارائه خدمات شد، افزود: همچنان خدمات رسانی در بیمارستان کامکار شهر قم ادامه دارد و تا جایی که روسای مراکز درمانی بخواهند، طلاب آماده خدمات رسانی هستند.

وی ادامه داد: ۶۵۰ طلبه جهادی در مرکزهای درمانی و ۱۰۰ طلبه نیز در پشت صحنه خدمات رسانی می‌کردند و بیش از ۲ هزار بسته معیشتی نیز توسط طلاب در میان خانواده هایی که عضوی از آن‌ها دچار کرونا شده بود، توزیع شد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.