گردشگری و توریسم

سه واحد نانوایی در خلخال پلمب شد

سیدناصر میرمرسلی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تاکید کارگروه ساماندهی آرد و نان شهرستان مبنی بر برخورد با نانوایان بی‌توجه به مسائل بهداشتی بویژه موارد پیشگیرانه مربوط به مقابله با بیماری ویروس کرونا ،محل کار  سه واحد نانوایی در این شهرستان پلمب شده و این واحدها تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وی افزود: این نانوایی‌ها به خاطر گرفتن پول از مشتری و جمع‌آوری و تحویل نان با دست آلوده ، عدم استفاده از ماسک ، نپوشیدن دستکش و روپوش ، استفاده نکردن از کلاه و سایر موارد مربوط به موازین بهداشتی پلمب شدند.

وی با بیان اینکه تعداد نانوایی‌های پلمب شده شهرستان خلخال از اول سال جاری تا کنون به ۹ واحد رسید، اظهارداشت: یک واحد نانوایی چند منظوره و یک واحد نانوایی بربری پزی در خلخال و یک واحد سنگک‌پزی در روستای خوجین پلمب شده که در صورت ادامه بی‌توجهی نانوایان به پروتکل‌های بهداشتی، سهمیه آرد آنها قطع و پروانه فعالیت نیز باطل خواهد شد.

رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت خلخال افزود: بیشترین تخلفات نانوایی‌ها  در این شهرستان مربوط به نانوایی‌های سنگک‌پز است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۹ واحد نانوایی سنگکی در خلخال در پخت این نوع نان فعالیت دارند، گفت: ۶ واحد سنگکی بصورت سنتی و با استفاده از کوره، ۲ واحد نیمه‌ماشینی و یک واحد جدید راه‌اندازی شده نیز تمام اتوماتیک فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۱۶۲ واحد نانوایی دولتی و آزادپز در این شهرستان در تامین نان مصرفی مردم فعالیت دارند که از این تعداد ۱۱۱ واحد نانوایی دولتی و سهمیه‌پز بوده و از آرد تمام یارانه‌ای بهره‌مند هستند.

او افزود: از مجموع ۱۱۱ واحد نانوایی دولتی  خلخال ۷۲ واحد بربری‌پز و ۳۹ واحد لواش‌پز هستند و سایر انواع نان از جمله سنگک و تافتون تنها از طریق نانوایی‌های آزادپز پخت و تامین می‌شود.

میرمرسلی از افزایش بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و نانوایی‌ها خبر داد و گفت: واحدهای صنفی تولیدی ،توزیعی و خدماتی فعال مورد بازدید بازرسان قرار گرفته و با متخلفان برخورد شده است.