گردشگری و توریسم

مرحله نخست رزمایش مواسات در ابرکوه برگزار شد

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت وگو باخبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان از فردا( شنبه)، افزود: توزیع ۵۳۰ بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان آغازشد.

امام جمعه ابرکوه افزود: ارزش هر بسته غذایی ۲۰۰ هزار تومان و در مجموع ۱۱۰ میلیون تومان ارزش این بسته هاست که از سوی خیران تامین و پرداخت شد.

حسینی خاطرنشان کرد: این کمک‌ها  از محل قرارگاه در مسجد جامع این شهر، بسته‌بندی و از سوی تیم های جهادیبه نیازمندان  ساکن در بخش مرکزی ابرکوه اهدا شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهار کرد: مرحله دوم رزمایش هم  در اهدای کمک به نیازمندان در اواسط  ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شد.

حسینی اضافه کرد: عده‌ای از اقشار آسیب پذیر جامعه در شیوع بیماری کرونا با مسایل و مشکلات سخت اقتصادی و معیشتی روبرو شدند و برای کاهش مشکلات این قشر باید حمایت‌های ویژه از آنان صورت گیرد.

وی بابیان اینکه این حرکت مردمی در چارچوب لبیک به منویات مقام معظم رهبری و با هدف کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها و مشارکت‌ها ، از فعالیت‌های جهادی مردمی است که خاطره و خدمات ایثارگری مردم را در دفاع مقدس در اذهان عمومی تداعی می‌کند.

امام جمعه ابرکوه با قدردانی از مشارکت خیران افزود: مردم متمکن و خیران برای اجرای مراحل بعدی نسبت به اهدای کمک‌های خود به پایگاه‌های مقاومت و دفتر امام جمعه اقدام کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد، نخستین  مورد آن  در ایران ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ در قم شناسایی و اطلاع رسانی شد و شیوع این بیماری تاکنون در ۲۱۰ کشور گزارش شد

همچنین  رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت۹۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به پنج هزار و ۵۷۴ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر پنجم اردیبهشت ماه جاری بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۶۸ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ ( کرونا) در کشور شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و سه هزار و ۱۲۱ تن نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

جهانپور افزود: در حال حاضر هیچ استانی در وضعیت قرمز بیماری کرونا نیست اما هشدارها به قوت خود باقی است. وضعیت عادی نیست و همچنان رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و فاصله گذاری اکیدا توصیه می شود.