گردشگری و توریسم

دولت از فعالیت بخش‌خصوصی در مهریز حمایت می‌کند

رضا زارع زاده مهریزی چهارشنبه شب در جمع مردم دهستان تنگچنار که با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد افزود: از سیاست‌های راهبردی دولت ،ایجاد زمینه مناسب مشارکت علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی است .

وی ادامه داد: این فرصت در روستاهای بخش مرکزی با همکاری مردم ، همراهی و پیگیری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها فراهم است که باید از این فرصت استفاده کرد.

این مسوول اظهار کرد: زیرساخت‌های ضروری برای سرمایه‌گذاری از جمله آب ، برق ، تلفن و جاده مناسب در تمام روستاها وجود دارد که باید از این فرصت مناسب با همکاری مسوولان بهره گرفت .

زارع زاده مهریزی به اهمیت ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی برای اشتغال جوانان روستایی به عنوان یک موضوع اولویت‌دار اشاره کرد و یادآور شد: برای تحقق سال جهش تولید باید از بخش خصوصی و خیران برای سرمایه‌گذاری حمایت کرد.

وی گفت: اگر در روستاها تولید و اشتغال مولد و مفید فراهم شود ضمن ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت جمعیت  به شهرها، شاهد شکوفایی اقتصادی و خدمت به مردم و کشور خواهیم بود.

در این جلسه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در کنار طرح‌های اقتصادی و عمرانی اشاره شد و پیگیری بیشتر مورد تاکید قرار گرفت.           

دهستان تنگچنار با سه هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری این شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.