گردشگری و توریسم

سازمان جهانی بهداشت: کرونا مدت‌ها با ما خواهد ماند

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبری افزودکه به غم کاهش آمارهای مربوط به کرونا در برخی کشورها، آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین اروپای شرقی شاهد روند افزایشی ابتلا به این ویروس است.

وی همچنین هشدار داد که بسیاری از کشورها هنوز در مراحل اولیه همه‌گیری کووید۱۹ هستند و برخی نیز که در اوایل شیوع این ویروس به آن دچار شدند، شاهد بازگشت روند افزایشی شمار مبتلایان هستند.

آدهانوم ادامه داد: اشتباه نکنید، ما هنوز راه بسیاری در پیش داریم. این ویروس زمانی طولانی با ما خواهد بود. تردیدی نیست که در خانه ماندن و دیگر اقداماتی فاصله‌گذاری فیزیکی در بسیاری از کشورها در مهار شیوع کرونا موفقیت داشته، اما این ویروس هنوز بسیار خطرناک است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که توصیه‌های این سازمان برای مقابله با شیوع کرونا همچنان همان توصیه‌های پیشین است؛ شناسایی همه مبتلایان، قرنطینه کردن مبتلا، آزمایش گرفتن از موارد ابتلا، مراقبت از همه مبتلایان، رهگیری و قرنطینه افراد در تماس با مبتلا و در نهایت آموزش و توانمندسازی همه مردم.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

کرونا اکنون تقریبا به همه کشورهای جهان رسیده و کشورها برای مقابله با شیوع آن قوانین محدودکننده‌ای وضع کرده‌اند؛ مدارس و مراکز آموزشی در اکثر کشورهای جهان تعطیل شده و آموزش از راه دور جایگزین آموزش حضوری گشته است.

تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۸۳هزار تن جان باختند.