گردشگری و توریسم

توصیه‌های قبلی درباره کرونا پابرجا است

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی افزود: ولی یک نکته در کنار این موضوع هست و اینکه موارد مثبت جدید استان در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد مربوط به بیماران بستری و ۷ مورد مربوط به نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

وی اظهار داشت: افراد سرپایی که مثبت شدند یا علائم خفیف داشتند که از آنها نمونه گرفتیم و یا از اطرافیان بیماران مثبت بودند که برای بیماریابی سریع‌تر از آنها نمونه گرفتیم و تست شان مثبت شد بنابراین از این جهت جای نگرانی ندارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت: خوشبختانه طی چند روز گذشته فوتی جدید بر اثر کرونا در خراسان جنوبی نداشتیم و تعداد فوتی‌های استان تا امروز ثابت مانده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور گفت: امیدواریم مردم با رعایت بیشتر و دقت در رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله‌گذاری هوشمند برای مقابله با این ویروس کمک کنند.

وی افزود: موارد شناسایی شده کرونا در کشور با تلاش همکاران ما در ۱۲۶ آزمایشگاه در کشور انجام شده است و روند نزولی تدریجی در روزهای اخیر ادامه دارد که امیدواریم در روزهای آتی خبرهای بهتری را به مردم بدهیم.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواخر سال میلادی گذشته از چین شیوع یافت و به اغلب کشورهای دنیا سرایت کرد.