گردشگری و توریسم

یکهزارو ۶۱۳ معتاد در مراکز ترک اعتیاد گچساران درمان شدند

مهران کشاورز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ درصد از معتادان بهبود یافته در مراکز ترک اعتیاد نیمه اقامتی این شهرستان معادل ۳۲۳ نفرغیربومی بودند.
وی بیان کرد: ۶ مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان وجود دارد که یکی از آنها مختص زنان است.
کشاورز ابراز کرد: در سال گذشته برای ۲۲ نفر معتاد بهبود یافته در این شهرستان با پرداخت تسهیلات اشتغال ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: اشتغال بهبود یافتگان تأثیر بسزایی در کاهش احتمال بازگشت آنان به اعتیاد خواهد داشت.
کشاورز به حمایت بهزیستی برای ترک اعتیاد مصرف کنندگان مواد مخدر نیازمند اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۶۶ میلیون ریال یاری برگ در سال گذشته به ۱۳۷ نفر (معتادان با رفتار پرخطر) پرداخت شده است.
وی طول مدت درمان معتادان مراجعه کننده به کمپ ها را ۲۸ روز اعلام کرد و افزود: ۵۲ درصد از افراد مراجعه کننده به کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان دارای سن ۱۹ تا ۲۸ هستند.
رئیس اداره بهزستی گچساران عملکرد مراکز ترک اعتیاد سرپایی شهرستان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ماهانه بطور متوسط ۲۰ نفر به این مراکز درمانی مراجعه می کنند.
وی متوسط سن افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی ترک اعتیاد زیر پوشش بهزستی این شهرستان را ۲۰ تا ۳۵ سال اعلام کرد و افزود: حمایت از خانواده معتادان در زمان ترک اعتیاد، برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای، و ارایه خدمات و آموزش از اقدامات مهم این اداره در زمینه پیشگیری و حمایت از خانواده معتادان این شهرستان است.
بیش از ۶۸۵کیلو گرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده، سال گذشته در این شهرستان کشف و ضبط شد.
۳۰۲ خرده فروش، نگهدارنده و توزیع کننده مواد مخدر نیز در این مدت دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گچساران شدند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.