گردشگری و توریسم

ابن سینا، قدردانی ارکستر سازهای ملی از کادر درمانی

ارکستر سازهای ملی ایران، برای قدردانی از کادر درمانی کشور که مدت‌هاست جان بر کف، در صف اول مبارزه با ویروس کرونا تمام قد ایستاده اند. سوئیت ابن سینا اثر فرهاد فخرالدینی را بصورت خانگی و از طریق گوشی‌های همراه در فضای مجازی ضبط و از طریق صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی منتشر کرد.

این اثر توسط علی اکبر قربانی برای ارکستر تنظیم شده و با نام یک تابلو از سوئیت ابن سینا در اینستاگرام بنیاد رودکی bonyad.roudaki قابل دیدن است.

مبارزه با کرونا روی خط نت

از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم قطع زنجیره انتقال این ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی از طرفی و از سوی دیگر در خانه ماندن و خانه نشینی، از راه‌های بسیار مهم برای تسریع قطع این زنجیره انتقال مطرح شد. خانه نشینی طولانی مدت تبعات و الزاماتی دارد که استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات برای کاستن از تبعات منفی تلقی می‌شود.

در همین راستا هنرمندان موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را بعنوان مبارزان خط مقدم جنگ با کرونا از سنگر فرهنگ معرفی کنند.

برگزاری کنسرت‌های آن‌لاین و رایگان، انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی و کنسرت به صورت آنلاین از صفحات شخصی هنرمندان در فضای مجازی از جمله اقدامات هنرمندان موسیقی در این ایام بود.

شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شده که اقدام به برگزاری کنسرت های آنلاین در بسیاری از کشورها صورت بگیرد  و هنرمندان متعددی از طریق فضای مجازی اقدام به برگزاری کنسرت های آن‌لاین و یا اجرای همزمان گروهی در اینترنت پرداخته اند. از جالب توجه ترین این اقدامات می‌توان به کلیپ تاب خواهم آورد اثر مشترک هنرمندان موسیقی اسپانیا،  اجرای آن‌لاین ارکستر ملی فرانسه، اجرای آن‌لاین ارکستر ملی ایران، اجرای آن‌لاین آندره‌آ بوچلی در روز عید پاک در کلیسای جامع میلان، کنسرت پرواز همای و گروه وزیری در تالار وحدت تا کنون بوده است.