گردشگری و توریسم

۶۰ فرصت شغلی برای ایثارگران خوافی ایجاد شد

علی رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع اشتغال، جزء اولویت‌های مهم اهداف و برنامه های سال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف بود و ۵۷ نفر از جامعه هدف ایثارگری خواف طی مدت مذکور در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و سه نفر از طریق طرح‌های خود اشتغالی جذب بازار کار شدند.

وی ادامه داد: ۳۳ نفر از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران خواف طی سال ۱۳۹۸ از تسهیلات وام مسکن استفاده کردند و ۱۶ فقره پرونده برای برقراری حقوق و مستمری جانبازان فاقد درآمد تکمیل و نسبت به برقراری حقوق آنان اقدام شد.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف گفت: با توجه به کهولت سن بیشتر والدین شهدا و نیاز مبرم به مراقبت از جانبازان و آزادگان طی سال گذشته نسبت به برقراری حق پرستاری برای ۱۵ نفر از والدین شهدا اقدام و  ۲۰ نفر از جانبازان خوافی به کمیسیون پزشکی معرفی و  هزینه های درمانی والدین شهدا و ایثارگران از طریق بیمه دی پرداخت شد.

رمضانی افزود:  ۴۴ نفر از جامعه هدف ایثارگری خواف طی همین مدت برای بهره مندی از تسهیلات انشعابات آب، برق گاز و تخفیفات عوارض ساختمانی به مسوولان و دست اندرکاران ذیربط معرفی شده اند و برای ۷۴۳ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران این شهرستان دفترچه بیمه سلامت صادر شد.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با  ۱۱۰ شهید، ۲۸۹ جانباز و ۳۴ آزاده در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.