گردشگری و توریسم

۱۱۶ واحد خسارت دیده از سیل سیمرغ به بهره‌برداری رسید

بارش شدید باران که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ در مازندران شروع شد و تا اوایل فرودین سال ۹۸ ادامه داشت، باعث بروز خسارت هایی به بخش های مختلف در مازندران شد.سیمرغ ، میاندرود و جویبار سه شهرستانی بوده اند که بیشترین خسارت را در سیل و سیلاب روزهای پایانی اسفند ماه سال ۹۷ و اوایل فروردین ۹۸ متحمل شدند.

بارش شدید باران همراه با سیلاب بیشترین خسارت را به بخش مسکن در شهرستان سیمرغ وارد کرده است ، به طوری که یکهزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در این شهرستان دچار خسارت دید که از این تعداد ۱۴۱ واحد هم به طور کامل تخریب شد.

مجتبی حبیب نژاد روشن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که ۱۲ واحد دیگر از ساختمان های تخریب شده در مرحله دیوار چینی و آماده سازی هستند ، افزود : البته تعدادی از واحدهای تخریبی هم خانه دوم مالکین محسوب می شد که عجله ای برای ساخت و ساز ندارند و امکان دارد در زمان دیگری ساخت و ساز انجام شود.

وی با اظهار این که مالکین خسارت دیده سیل سیمرغ تسهیلات بلاعوض ، معیشتی و تعمیری خود را دریافت کرده اند، گفت : به مالکان خسارت دیده از سیل حدود ۱۹ میلیارد تومان وام معیشتی ، حدود ۱۲ میلیارد تومان وام تعمیری و حدود ۱۰ میلیارد تومان وام احداثی تعلق گرفته است.

فرماندار شهرستان سیمرغ بیان کرد : خسارت دیدگان سیل در این شهرستان مبلغ ۸۶ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض خود را دریافت کرده اند.

حبیب نژاد در پایان با اعلام اینکه ۳۲ هزار پاکت سیمان در اختیار خسارت دیدگان سیل سیمرغ قرار گرفته است ، گفت:برای تجهیزات لوازم منزل خسارت دیدگان سیل علاوه بر کمک های مردمی دولت هم ورود پیدا کرده است و ملزومات آشپزخانه در اختیار مالکان قرار گرفت .