گردشگری و توریسم

برای بار دوم پلنگ در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل تصویربرداری شد

آذر ولی زاده عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه باتوجه به حفاظت خوب و برقراری امنیت برای حیات وحش در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حیواناتی مانند پلنگ که نشان دهنده یک نیچ اکولوژیک کامل از نظر حیات وحش محسوب می شود مشاهده گردید.

او گفت: ما در سال گذشته و امسال هم در برخی دیگر از نواحی استان گزارش هایی مبنی بر رویت پلنگ داشتیم که همکاران ما با قرار دادن تجهیزات لازم برای تصویر برداری انتظار آن را داریم در سال ۹۹ بتوانیم حیوانات نادر بیشتری که تا به حال رویت نشدند را رصد کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز تعداد پلنگ های موجود در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل هنوز مشخص نیست، گفت: در حال رصد با استفاده از دوربین های کاشته شده در منطقه هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که خبرهای بهتری را بزودی به دوستداران محیط زیست و حیات وحش مخابره کنیم.

وی در ادامه به وجود سه منطقه حفاظت شده در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

او با بیان اینکه یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد، گفت: در مجموع چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار در استان وجود دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.